Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 nov 2024, 22:38

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 59 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Skævinge,nordsjælland
s@g skrev:
Har lige læst det hele igennem igen :reading: Mt75 passer på cossie og dohc. men den passer ikk på en pintomotor! men både pintoen og dohcen fåes med A4LD automatgearkassen og alligevel kan jeg ikk montere en mt75 på min pintomotor :roll:

Det er fordi at gearkasse typen hos Ford ikke refarer til huset, men tandhjulene inden i, der findes flere MT75 Gearkasser, der findes en MT75 gearkasse til DOHC(2,0 8v) og en MT75 4x4 til DOHC (2,0 16 turbo cosworth) men det er 2 forskellige huse

For at slå det helt fast --- DOHC motoren (2,0 8Ventiler, fra sierra, scorpio, transit) passer IKKE gearkasse flange med andre Ford Motore, men stort set alt andet passer sammen

A4LD gearkassen findes også i flere huse, den eneste MT75 gearkasse du kan montere på din OHC er den fra Cosworth 4X4!

Alt under 800Nm burde være 2 takt

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Østfyn/Nyborg
Tak zky. Langt om længe er den feset ind.

Fri bane, fuld hane!!!

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: i midten af midtjylland
kenneth, nu skal jeg lige blande mig.. så ret mig endelig hvis jeg tager fejl.. MEN. en RS2K mkV køre med en MTX75 box. det er samme blok som på en sierra 8V dohc. selvsamme MTX box kan nemt sættes på en ZETEC maskine (normalt at gøre når man opgradere en zetec) så boltcirklen på en MT75 box burde passe på alle nyere ford motore. og jeg mener nu også at man i charterham bilerne bruger en zetec eller duratec med en MT75 box.

vil man så feks montere en scorpio cosworth motor i en sierra kan man finde boxen (mt75) fra en V6 scorpio med manuel gear. den har igen en anden boltcirkel.

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: dk
for at lave helt rav i den....

hvorfor er der ingen der har nævnt scorpio 2,9 24v motoren

v6 fra cosworth.. det blir ikke sjovere.... og dog..... 2 møller og ms...

der er en gut i grenå der havde såen motor i sin sierra for nogle år siden(uden turbo).. det river alt for godt

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

møffe skrev:
kenneth, nu skal jeg lige blande mig.. så ret mig endelig hvis jeg tager fejl.. MEN. en RS2K mkV køre med en MTX75 box. det er samme blok som på en sierra 8V dohc. selvsamme MTX box kan nemt sættes på en ZETEC maskine (normalt at gøre når man opgradere en zetec) så boltcirklen på en MT75 box burde passe på alle nyere ford motore. og jeg mener nu også at man i charterham bilerne bruger en zetec eller duratec med en MT75 box.
vil man så feks montere en scorpio cosworth motor i en sierra kan man finde boxen (mt75) fra en V6 scorpio med manuel gear. den har igen en anden boltcirkel.

Så vidt jeg ved så køre Caterham med Type 9, de får en del af deres gear ratios og straightcuts gears samt aluminiums-kasse og 6 trins indmad fra Quaife og selv om det koster en arm og et ben så vil Quaife stadigt ikke love at boksen kan holde til meget over 200hk :roll:

http://www.quaife.co.uk/ATB-DIFFERENTIAL-GEARBOX_2

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: i midten af midtjylland
ae86 skrev:
møffe skrev:

Så vidt jeg ved så køre Caterham med Type 9, de får en del af deres gear ratios og straightcuts gears samt aluminiums-kasse og 6 trins indmad fra Quaife og selv om det koster en arm og et ben så vil Quaife stadigt ikke love at boksen kan holde til meget over 200hk :roll:

http://www.quaife.co.uk/ATB-DIFFERENTIAL-GEARBOX_2

Hmm nu er en T9 box også noget fanden har opfundet på en dårlig dag. en std XR4I kan uden de store problemer ødelægge sådan en.

hvor en MT75 holde til en del mere. + at det eftersigende er den box ford har der vejer mindst. og er gearingen et problm så har FIXIT eftersigende nogle man kan vælge imellem. og så kan den holde til 600+hk..

MEN. igen. en af mine kammier havde monteret en RS2K motor i hans sierra dohc. den blev monteret med std svinghjul fra en dohc og boxen fra en dohc. det passede fint sammen. og det samme gør gearkassen fra en RS2K over på en zetec. (der skal modificeres et svinghjul og en andet ophæng men mange har gjort det) så det burde være muligt at bruge den box. men mon ikke alt det andet i UK skyltes man kan få de forskellige kits til en T9 i uk og den køre med løst koblings hus. men nu har englænderne sjældent gjort noget fornuftigt fordi der er noget nyere tilstede. nok nærmere fordi det er gennem prøvet.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

møffe skrev:
den køre med løst koblings hus.

Jeg tror selv du har svarret der, de bruger også gearkassen med en Rover K - motor (lækker lille let motor :rock: )

Derudover fylder den ikke ret meget i forhold til en MT75'er.

Den jeg har set er større end en T9'er, men det tyder på at der er flere forskellige MT75'ere, hvis jeg har læst rigtigt oven for. Dog tvivler jeg på at der er en af dem der er meget mindre en den jeg har set, da de, igen som læst ovenfor, køre med samme gear indmad

Mester Medlem

Geografisk sted: Fyn
Hej finder lige noget gammelt frem her..

Står og skal finde noget gearkasse til min ohc, håbet er 300-350hk

Findes der noget Ford kasse og kobling som passer lige på, og som kan klare de kræfter?? Skal i en sierra..

Martin

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/ga ... sp?ID=1156

Mester Medlem

Geografisk sted: Fyn
Går selv med tanken om og omsvejse en bmw kasse, var bare nemt vis der var noget som passede lige på.. (til rimelige penge)

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/ga ... sp?ID=1156

Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Skævinge,nordsjælland
T5 gearkassen fra Sierra cosworth 2wd passer lige på motor og bil, men er ikke billige, til gengæld kan du få alle de opgraderinger du kan ønske dig

Alt under 800Nm burde være 2 takt

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 59 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Alle tider er UTC + 1 time