Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 03 mar 2025, 22:15

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 62 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Næste
Forfatter besked
 Titel:
prøv at komme med nogle mere konstruktive kommentarer til det jeg skrev! istedet for at prøve på latterlig/mistænkeliggøre det . alle der optræder til ulovlige gaderæs er med til at gøre livet surt for alle ejere af ombyggede/tunede biler! dem der så er så dumme at prale med deres heltegerninger på tv gør blot 1000 gange mere skade!!!!

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

manden fortjener et seriøst svar! måske den sag har brug for en tråd for sig selv! skriv jeres mening!

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Veksø Sjælland
att fordfan, der er et par ting du lige skal vide eller lære om du vil... hva er pointen i at bruge alt sin fritid på at bygge lynet af en bil, og for nogen temmeligt mange penge for at få andre til at bygge deres drøm af en bil, hvis ikke den skal ud og bruges? vil gerne stå ved at jeg kører race, vil dog samtigig påstå at jeg kører uhyggeligt pænt både ud og hjem igen... af flere årsager... 1: på vej til race skal man ikke tiltrække sig for meget opmærksomhed fra snup-jensen. 2: synes ikke det er smart at køre race inde i byen hvor det evt kan gå værre til og folk vader ud på vejen. 3: det er dyrt med fotofælder (selvom de er den bedste måde at blive taget på for en i en bil der er tunet, der bliver jo ikke stillet spørgsmål og der er ingen der skal kigge i motorrum eller noget)
har da helt sikkert kørt race i byen, når der er en eller anden der lige tror han skal nå indenom. men prøver for alvor at la vær.
lad mig tilslut spørge dig... hvis du har to muligheder og skal vælge en, hva vil du så helst ha? 1: vi kører race ind over rådhuspladsen 2: vi gemmer os i industrikvaterer rundt omkring og prøver at holde os væk fra menig mand... hva vælger du?

ps. lovligt race er en fed ide, men lovligt betyder at politiet ved hvor vi er og hva er fordelen ved det, når politiet bare tropper op der og så tjekker biler ved udgangen? min bil holder SURE AS HELL ikke til sådan et tjek! se bare ham der har hjemmesiden www.cossimanden.dk det er ham der vandt DHB i år, han har fået taget pladerne efter at der var en politimand der genkendte ham fra videooptagelsen og nu har han de vildeste problemer med dem, ville du selv mene at det er det værd? hold den slags meninger for dig selv her tak! :evil:

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
Yugo Turbo skrev:
lovligt race er en fed ide, men lovligt betyder at politiet ved hvor vi er og hva er fordelen ved det, når politiet bare tropper op der og så tjekker biler ved udgangen? min bil holder SURE AS HELL ikke til sådan et tjek! se bare ham der har hjemmesiden www.cossimanden.dk det er ham der vandt DHB i år, han har fået taget pladerne efter at der var en politimand der genkendte ham fra videooptagelsen og nu har han de vildeste problemer med dem, ville du selv mene at det er det værd?

hold den slags meninger for dig selv her tak!

klapsalve/yugo T =præcist kunne ikk have skrevet det bedre selv

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk

Titel:
prøver du på at lave/opfordre til sensur mod mig? fat det dog! vi har de samme interesser, du mener åbenbart blot du er hævet over loven? den med at køre pænt til og fra ræs er i mine øjne bare en undskyldning, som aldrig kan retfærdig gøre det sagen drejer sig om. nemlig ulovlig ræs på offentlig vej. du gør livet svært for alle andre med tunede biler på den måde. slut op om de løb der lovligt afholdes. det er efterhånden en del! stødt dem så vi kan få mange flere! kunne egentlig være interresant at høre ronnie dhb. hvad hans mening er? han har ganske rigtig mærket hvordan politiet kan opføre sig når man kommer i søgelyset! enormt ærgerligt!!!

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Veksø Sjælland
jeg opfordrer ikke til andet end at du stopper med den hellighed... du behøver ikke fortælle mig hva loven er... det står jo så ganske fint i vejkanten på et skilt. mener ikke jeg er hævet over loven, blot at loven er idiotisk nogle gange, andre gange er den da fin nok. kører du aldrig mere end tilladt? det ville undre mig hvis du virkelig kan svare nej nu! hvis du kan og det er dit ærlige svar, hva vil du så med en hurtig bil? jeg kan da godt ringe til ronnie og få ham til at gå ind og kommentere med på denne sag hvis det er det du vil ha.

Titel:
jeg kan love dig jeg selv bryder loven! og betaler prisen! tror næsten alle er startet på gaden(med ræs) beder dig blot om at prøve at forstå at det er på den måde vi skyder os selv i foden. endnu mere når nogle vælger at stå frem i medierne og dummer sig! på den måde kommer vi alle til at fremstå som en flok savlende asociale forbrydere! på den måde kommer vi aldrig igennem med det vi nok alle ønsker. en bane til gadebilsræs i hver landsdel!! skriv endelig mere om emnet det er både ømtåleligt og vigtigt!!!

Titel:
Junior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: fredericia
har læst lidt med på debatten omkring lovligt og ulovligt gaderæs.. min menning er da helt klart; det må absolut være meget federe at køre ræs under lovlige forhold istedet for ulovlige- selvom bilen ikke lige kan synes- selvom man kan køre pænt til og fra ræs. og dem der bliver stoppet- part of the game!
hvis man har en ulovlig bil er man jo godt selv klar over det!.... jeg kan ikke se problemet!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Som jeg ser det er det i stor udstrækning et spørgsmål om folk vil bruge de penge på deres hobby som det kræver at have en sjov, hurtig og lovlig bil. Med det tænker jeg på afgift og sikkerhed.
Jeg har desuden hørt at flere "bønder" der kører gaderæs ikke er interesseret i arrangementer som f.eks. Holeby da det forekommer dem at være for dyrt. Ja, så har de fa**e kke min medlidenhed når de bliver nuppet af politiet.
Og det med at køre ulovligt og "ligge pres" på politikerne på den måde : It ain't gonna happen! Hvis man vil noget med det, så gælder det om at oprette en interesseorganisation der er bredt funderet og anerkendt og som kan vinde respekt nok til at den kan samarbejde med det offentlige. E.v.t. få en prominent etableret kører fra f.eks. DTC e.l. til at tale foreningens sag, hvis det er muligt.
Jeg kan godt se hvor svært det er at tage de gaderæsere seriøst, for der ER lovlige arrangementer man kan tage til og få brændt lidt benzin af ved. Der er arrangementer på Vandel, Holeby og DHB. Tirstrup Lufthavn bliver f.eks. tit udlejet til bilklubber som kan lave en bane og afholde lukket ræs der.
Dragracerne, altså amerikanerklubberne, ER ved at oprette klasser for europæiske biler. Og får man etableret en seriøs forening er der jo ingenting i vejen for at afholde dragraces med klasser for standardbiler, så man ikke blot giver penge for at stille op og blive jordet af en prof tunet bil.
Og at folk klynker over at politiet er efterdem med ulovliger biler kan jeg ikke tage seriøst heller. Det kan umuligt komme bag på nogen... politiet gør jo bare deres arbejde!!! Noget man kan diskutere er så om reglerne er gode nok eller ej! Men vil man betale afgiften og investere lige så meget i bedre (=størrere) bremser som i tuning kan man altså få meget synet i DK. Og ja, detkoster, men så er det sgu på tide at man opdager at ingenting er gratis. Al respekt for gør-det-selv folket, men der er altså en grænse for hvor billigt det kan gøres!!
P.s. Jeg har aldrig været til et ulovligt streetrace, men tilgengæld har jeg en tung højrefod..... så det er heller ikke fordi jeg vil sidde her og være hellig.

There is no replacement for displacement - 1970 Manta A 2.4
M.v.H. Lasse Kristensen

Titel:
Mester Medlem

rigtig dejligt at en turde skrive sin mening! flere?? ronnie dhb???

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 62 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Næste

Alle tider er UTC + 1 time