Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 00:51

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Nyt Medlem

Der er nu masser af gnist når den bare når en god hastighed og ifølge mit ohm meter er det ikke der problemet ser ud til at stamme fra. Mht at prime motoren har jeg som omtalt renset karburatoren, men ligefrem set en sky komme op af hullet har jeg nu ikke observeret, men lugten af benzin bliver ret karektaristisk når jeg prøver at starte den, mht rust og lignende har jeg renset både rotoren og statoren for urenheder, der var lidt men det var ikke noget alarmerende. Mht at smide karten bestemt ned, har jeg prøvet en del gange og som sagt tager den aldrig fat der hvor den burde, dvs motoren slår slet ikke ind men kører bare på frigangen, altså vandkøling og tandhjul og ikke koblingsskål... :) Yderst taknemmellg for interessen og når jeg får gang i dyret skal jeg nok melde tilbage, giver ikke sådan lige op.... :)

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

den skal altså ikke op i en masse omdrejninger før at der skal komme en gnist.
Det er en meget kraftig tænding der sidder på sådan en fætter.
Jeg kan fortælle at når der sidder sådan en tænding på en scooter og man træder på kikstarter for at mærke komp, så giver den tilbageslag så der skal ikke meget til for at få en gnist frem.

Titel: Dino virker
Nyt Medlem

en lille statorjustering og en 900 w boremaskine. :) stadíg lidt noget hø hvis man går i stå :( for boremaskinen er selvfølgelig med ledning.... Nå det kommer.. Kan i alle have en god sommer :up:

Titel:
Nyt Medlem

Vil lige tilføje at Henrik Mortensen med den første kommentar havde helt ret, svinghjuls noten er gået halvvejs over. Hvad det helt medfører og hvordan det kan gøre Karten svær at få igang kan jeg ikke lige svare på, måske Henrik har et mere kvalificeret svar??
Karten er stadigvæk svær at starte, oser en del og er svær at få til at stå i tomgang, tomgangs skruen skal også åbnes en del mere end på alle foreskrifter mht karburatoren, hvilket svarer meget godt til osen. :mrgreen: og indstillingen skal justeres igen selvom motoren stadig er lunken, den genstarter ikke med de før anvendte indstillinger :shock: :damn:
Da learning by doing er min vej frem, kan der opstå en del fejltagelser undervejs, sorry i am doing my best... :damn:

Titel:
Nyt Medlem

Ok tror jeg har forstået! Når noten sidder drejet halvt over, åbner den for karburatoren på forkert tidspunkt... :damn: eller noget :)

Titel:

Det er vel tændingstidspunktet der er forkert når den er rykket på noten.

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Fredericia
Hvis motoren er med dreje ventil og not'en til denne er dårlig så åbner den forkert til karburatoren i forhold til det tryk/vakuum der er i krumtahuset..... not'en til svinghjulet går normalt kun ud over tændingstidspunktet

Titel:
Nyt Medlem

Det er en PVL 105-458 ignitionscoil, analogt, så vidt jeg har forstået definerer den tændingstidspunktet via markeringen på rotoren og har ikke nogen egentlig forbindelse til motoren. Mener du der kommer slør i krumtappen og ja det er en Tillotson 304 hdl karburator, med ventiler og jeg har lige renset den godt og grundigt igennem igen for at være sikker på at den var ok. Er der nogen der ved om de gule streger på koblingsnavet skal stå på linie med a Woordruff key eller 180 ° modsat. Den står modsat, hvilket jeg forestillede mig var rigtigt, da jeg troede den indikerede indsugnings processen! Den har virkelig været drillesyg de sidste par dage, sindsopslidende, så tak fordi i gider :) Som sagt: giver ikke lige op.... Man over machine :reading:

Titel:
Nyt Medlem

Og man påvirker ikke tændingen med noten, den sidder stadigvæk med woordruff key i samme position, når noten går over er det kun koblingsnavet der drejer rundt. :)

Titel:
Nyt Medlem

Troede faktisk kun koblingsnavets opgave var at holde fast i skålen og cylinderen tog sig af ind og udsugning og rotor, stator og coil tog sig af gnisten og så kalibrere tingene til hinanden til sidst. Kanonsvært at finde informationer eller manualer på nettet, kun lige de gængse som alle siger det samme, som en slags standard, som at få en brugsanvisning når tv'et ligger i 275 dele på stuegulvet. I overført betydning naturligvis :) Fortsat god sommer :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time