Transitfar skrev:
Hvad er så fidusen med vandindsprøjtning??

Ja det er så spørgsmålet ved den fidus egentligt er.
IMO er vandindsprøjtning en poor-mans-solution på at den motor han har tændingsbanker og iøvrigt ikke er bygget og justeret til den effekt der _skal_ trækkes ud af den.
Bensin er energi. Vand indsprøjtet i forbrændingen vil stjæle en bid af den energi. Vand _kan_ bruges hvis man ikke har råd til en intercooler og partout VIL have mere effekt, men bottomline er at generelt er vandindsprøjtning intet værd. Der er feks ingen producenter der blot ville overveje at bruge vandindsprøjtning i den simple form 99,5% af alle anlæg er bygget i.
Fra tid til anden er der flere producenter der har forsøgt at få vandets effekt udnyttet, men det kræver et helt ekstra EFI (EWI måske?) for at styre det bare nogenlunde fornuftigt. Den med en sprinklerpumpe,knallertdyse og en magnetventil og pressostat er alt alt for groft, til at få et godt resultat.
Spørgsmålet er hvad vi så vil definere som et godt resultat.
Jeg har endnu ikke set nogen diske op med en rullefelttest der viser at vandet har givet dem en mereffekt man ikke kan opnå på andre mere smarte måder.
Et godt resultat er imo ikke at knalde vand på en gammel escort med en sprinklerpumpe og en dyse fra en puchmaxi, og så konstatere: "den rykker helt vildt". Der går lidt for meget "EL-Turbo" i det til at man kan bruge det til noget fornuftigt.