Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 03 mar 2025, 22:24

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
Transitfar skrev:
Alternativt kan man også pille stikket af indsprøjtningsdysen til de forskellige cylindre (når det er et system med dyse til hver...) og så stadigvæk bruge sine ører......

den ville jeg nok helst bruge for du kan komme til at brænde din spole af på den anden måde fordi de skal være ååh så fint følende nu om dage men det er rigtigt i gamle dage med en ordenlig spole med mega jernkerne der kunne man for der kunne kondensatoren god tage overspæningerne men idag nej det koster for mange penge at lave så der skal spares det er ikke alle biler nu om dage der har kondensator på nemligt nu ved jeg ikke om det samme gælder motorcykler...

men så er det nævt og ikke glemt :wink:

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
He-he, demonstredede engang for en lærling "tændkabel-tricket" på en gammel sierra, og lokkede ham et par måneder efter til at prøve det på en zetec.... :twisted: :twisted: :twisted:
Så kunne han lære at tage hovedet med på arbejde om morgenen!!!
Ret interessant at se en 40+Kv gnist "kravle" ud af en def. tændledning, hen over div. urenheder på en tændkabeltang, og ind i en uskyldig ung lærlingekrop (med tømmermænd oven i købet..) og tilbage til stel.. 8)
"learning by doing is the best way to check your parachute"

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
Transitfar skrev:
He-he, demonstredede engang for en lærling "tændkabel-tricket" på en gammel sierra, og lokkede ham et par måneder efter til at prøve det på en zetec.... :twisted: :twisted: :twisted:
Så kunne han lære at tage hovedet med på arbejde om morgenen!!!
Ret interessant at se en 40+Kv gnist "kravle" ud af en def. tændledning, hen over div. urenheder på en tændkabeltang, og ind i en uskyldig ung lærlingekrop (med tømmermænd oven i købet..) og tilbage til stel.. 8)
"learning by doing is the best way to check your parachute"

hahahaha det er god griner

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk

Titel:
kender en der har sat turbo på flere mc'er
bla.
HD
Norton

derudover tuner han dragbikes
har bla. tunet
vmax
HD

kunne prøe at finde hans nummer

Titel:
Junior Medlem

takker for hjælpen her var lige nogle gode ting, specielt nr. til ham gutten.
jeg prøver dog først lige det med bremserens og batteriet på. derefter prøver jeg lige lige den der med at pille stikket af til dysen under tomgang.
takker og nu ved jeg hvad jeg skal i weekenden :-)

jeg vil dog ikk anbefale turbo på en 750F da de i følge rygterne skulle have problemer med smøring af knasterne. og pas på med at skifte motoren ud da du så løber ind i den der 20% regel.
da en 750f har ca. 70-80hk på hjulet vil den få max 130-140hk. med et normalt turbo set-up.
og hvis du har kasko på svinet, så skal de vide det og så stiger premien sikkert noget nær lodret.
men jeg har hørt at der skulle være plads til at smide en R 7½ motor i uden de store stel ændringer og så vil en karburator ( 96/97 årg. ) passe godt og gir ca. 115 hk på hjulet og hvis du turbolader den får du let 170-180 på hjulet :-))
sådan en motor kan fåes brugt evt. i sverige til 10-15k kr. og denne motorskift er sku nok også ulovligt når jeg tænker mig om. det afh. af hvilken model du har. den nye motor må ikk have mere end 20% mer effekt - opgivet af forhandleren og en R mod. gir 125hk.

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Fyn
Med de små ændringer der er lavet udstødning / filter / indsugning / justering ,hade den 102hk på hjulet sidst den blev justeret.
Fra fabrikken har den 106hk på motoren og det er jo ikke noget der tager magten fra nogen gab.
Hade også tænkt på at smide en R 7½ motor i men tror hurtigt den også vil blive for langsom, især efter jeg prøvede en tur de en R1 ikke så ringe enda tror ikke den slider meget på forhjulet ;-).

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time