Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 00:44

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maribo
var mest ment som en inspiration til at søge efter en løsning / diagnose på problemet, da det må være det samme de kæmper med i de kredse :wink:

www.slavteren.tk

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Moderator

Mon ikke du har for meget olie i?

Eller en fejl på udluftningen.

På en volvogearkasse går man væk fra ATF, og over på motorolie. Udluftningen er meget minimal, men jeg tror ikke olie niveauet står så højt som det gør på din.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem

har tidligere prøvet letløbsmotorolie på en toyota gearkasse. det blev godt nok meget dårlig til at skifte gear. til gengæld blev den rigtig god til at sige lyde!
MVH søren

Titel:
Moderator

lqs skrev:
har tidligere prøvet letløbsmotorolie på en toyota gearkasse. det blev godt nok meget dårlig til at skifte gear. til gengæld blev den rigtig god til at sige lyde!
MVH søren

Nu er du vel ikke ude i at argumentere for at der er forskel på gearkassers krav til olien, ifht hvordan gearkassen er konstrueret vel?? :wink:

Det næste bliver vel at du påstår at man skal bruge 0W60 på en motor der er tunet, når samme motor med std ydelsen skal bruge 10W40... :grin:

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
HenrikGM skrev:

På en volvogearkasse går man væk fra ATF, og over på motorolie. Udluftningen er meget minimal, men jeg tror ikke olie niveauet står så højt som det gør på din.

lqs skrev:
hvis ikke det er centreret, så får både gearkasse og pakdåser det godt nok svært. for så er der "noget" der bliver tvunget til en af siderne/op/ned. det samme med strålestykket der går ind i bagenden af gearkassen. passer det ikke i gearkasse får pakdåsen en umulig opgave.
MVH søren

det er kontateret at det ikke er pakdåsen, og at der ikke er for meget olie på, samt at gearkassen ikke har en decideret udluftning, men udlufter ved gearstangen

idag faldt mine øjne så over speedometer indsatsen, og den ser noget ulden ud, ikke at o-ringen umiddelbart ser ud til at fejle noget, men at indsatsen har været "fejlmonteret" og giver sig sideværs,,, så skifter lige hele indsatsen, inden vi køre den på rullerne imorgen, håber sgu ikke hullet er blevet ovalt, så får jeg satme et flip på tværs :damn:

så må vi se..

ps. at hælde 10w60 på en motor der er designet til noget andet, ISÆR 402m biler er for mig helt gak gak ;-)
al den oliesnak er religion, og nogen sover bedre om natten hvis de pøser castrol edge eller andet 10w60 i hullet, og fred være med det, men jeg gør det ikke :coffee:

Titel: a
Senior Medlem
Brugeravatar

fandt du nogensinde fejlen? :up:

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Captain Slow skrev:
HenrikGM skrev:

lqs skrev:
hvis ikke det er centreret, så får både gearkasse og pakdåser det godt nok svært. for så er der "noget" der bliver tvunget til en af siderne/op/ned. det samme med strålestykket der går ind i bagenden af gearkassen. passer det ikke i gearkasse får pakdåsen en umulig opgave.
MVH søren

det er kontateret at det ikke er pakdåsen, og at der ikke er for meget olie på, samt at gearkassen ikke har en decideret udluftning, men udlufter ved gearstangen

idag faldt mine øjne så over speedometer indsatsen, og den ser noget ulden ud, ikke at o-ringen umiddelbart ser ud til at fejle noget, men at indsatsen har været "fejlmonteret" og giver sig sideværs,,, så skifter lige hele indsatsen, inden vi køre den på rullerne imorgen, håber sgu ikke hullet er blevet ovalt, så får jeg satme et flip på tværs :damn:

så må vi se..

ps. at hælde 10w60 på en motor der er designet til noget andet, ISÆR 402m biler er for mig helt gak gak ;-)
al den oliesnak er religion, og nogen sover bedre om natten hvis de pøser castrol edge eller andet 10w60 i hullet, og fred være med det, men jeg gør det ikke :coffee:

Hvad olie har du kørt med på dine 4agte motorer??

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

10w40 delsyntetisk, skift ved 5000 km. oplevede aldrig et olierelateret problem

Titel:
Mester Medlem

Captain Slow skrev:
10w40 delsyntetisk, skift ved 5000 km. oplevede aldrig et olierelateret problem

hmm plejlejer der brænder af kan jo godt være et olierelateret problem :wink:

nåede du nogensinde at runde 5000km :wink:

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

har taget 1 sæt lejer under en indkøring, det er alt.
(dem motoren var født med, dvs muligt syre skadede ved stilstand),
skiftede til 2 lags kinglejer, og kørte videre uden problemer.

har også nappet et sæt på en kompressor motor, med samme specs som ovenfor og samme løsning..

så mon ikke årsagen var egen dovenskab fra starten af :cooking:

motoren er designet til olie af ringere kvalitet, og belastningen sålænge olien ikke bliver for varm, er næppe større pga. trykladning

det er om ikke andet min filosofi.

lexus motoren kører med fuldsyntetsik 5w30 som foreskrevet,
olietemperaturen ligger på 110 grader + en slat for enden,
så overvejer at lidt at skifte,,,men er ikke sikker på om det er godt eller skidt :?:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time