Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 25 feb 2025, 22:05

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 25 jul 2010, 09:24 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
lidt mere OT.

sådan en lille motor kan velfå luft nok gennem et The brev!

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 jul 2010, 11:49 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 08 nov 2007, 18:04
Indlæg: 34
Mere OT ?

Men studsede lige over en vandkølet olie køler? Lyder smart, har bare ikke set det før ? Tror jeg - hvordan er den i "kredsløb" altså hvor den køler vandet hen af ? eller er det bare den store "hoved" vandkøler der tager arbejdet der?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 jul 2010, 11:58 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 aug 2006, 09:10
Indlæg: 474
Westmus skrev:
tonnilerche skrev:
eller om det var blokkens varme der blev overført til føleren, ELLER om det rigtig nok var olien der blev varm...

Tror du skal regne med der generelt er pænt varmt inde i en motor. I følge Wiki er stempels top f.eks typisk 300 grader varmt og olien plasker jo bl.a op på dets underside. Det er vist heller ikke uhørt at man kan måle temperaturer oppe under ventildækslet på 150-200 grader når der er fuld skrue på. Hvilket så også er et sted hvor olien er eneste kølervæske.


Ja okay - det er selvfølgelig rigtig nok. Men spørgsmålet er så bare hvor længe olien kan tåle at ligge på 130 grader - om vi snakker samlede timer - samtidig med olie-slid osv...

_________________
Nu med Almera GTI | SR20DE | Hvordan er det liii man roder i sådan en? - alt er jo el-styret :S


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 jul 2010, 12:02 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 aug 2006, 09:10
Indlæg: 474
luske skrev:
og lige totalt OT

hvordan kører den med det totalt rusttilstoppede simotafilter (eller hvad det nu er) ??

MVH Luske



Den kører bedre med det end standard-systemet der trækker luft fra forskærmen :)


Og så vræler den også ganske underholdende over 4000rpm...

Standard er sådan et tykt kaffefilter på 25cm x 15cm x 3cm :o)


Lyden får den helt sikkert til at køre herre meget stærkere !!!!!11one

_________________
Nu med Almera GTI | SR20DE | Hvordan er det liii man roder i sådan en? - alt er jo el-styret :S


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 jul 2010, 12:11 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 aug 2006, 09:10
Indlæg: 474
Kallesoe skrev:
Mere OT ?

Men studsede lige over en vandkølet olie køler? Lyder smart, har bare ikke set det før ? Tror jeg - hvordan er den i "kredsløb" altså hvor den køler vandet hen af ? eller er det bare den store "hoved" vandkøler der tager arbejdet der?




G112-Charade'erne med 4WD har faktisk et vand-til-olie system originalt - der sidder et lille udtag i bunden af køleren som køler olien ved oliefilteret, via en krans/bøf...

Men de er sjældne de 4WD-daihatsu'er - tror der er 3-4 stykker i DK...

Men det ville være ideelt, for så skulle man bare skaffe en ny køler til bilen med udtaget - denne koster 1500kr..

_________________
Nu med Almera GTI | SR20DE | Hvordan er det liii man roder i sådan en? - alt er jo el-styret :S


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 jul 2010, 12:14 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 11 jul 2006, 22:41
Indlæg: 671
Geografisk sted: Holstebro
tonnilerche skrev:
Men spørgsmålet er så bare hvor længe olien kan tåle at ligge på 130 grader - om vi snakker samlede timer - samtidig med olie-slid osv...

Se selv som Møffe skriver, jo mere du ved jo flere bekymringer. Uden instrument havde du sikkert bare kørt lykkelig omkring i mange år endnu! :D


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 jul 2010, 12:30 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 apr 2005, 18:31
Indlæg: 1099
møffe skrev:
lidt mere OT.

sådan en lille motor kan velfå luft nok gennem et The brev!


tror der er mere flow i et thebrev end i hans filter :tooth:

tonnilerche skrev:
luske skrev:
og lige totalt OT

hvordan kører den med det totalt rusttilstoppede simotafilter (eller hvad det nu er) ??







Den kører bedre med det end standard-systemet der trækker luft fra forskærmen :)


Og så vræler den også ganske underholdende over 4000rpm...

Standard er sådan et tykt kaffefilter på 25cm x 15cm x 3cm :o)


Lyden får den helt sikkert til at køre herre meget stærkere !!!!!11one


det lyder sgu lidt utroligt , har set simotafiltre der var mindre angrebne af rust og de kunne vel flowe det samme som en lukket branddør :lol:

MVH Luske


Senest rettet af luske 25 jul 2010, 12:38, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 jul 2010, 12:35 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 aug 2006, 09:10
Indlæg: 474
luske skrev:
møffe skrev:
lidt mere OT.

sådan en lille motor kan velfå luft nok gennem et The brev!


tror der er mere flow i et thebrev end i hans filter :tooth:

MVH Luske


Haha :D - det tvivler jeg nu på :P

_________________
Nu med Almera GTI | SR20DE | Hvordan er det liii man roder i sådan en? - alt er jo el-styret :S


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 jul 2010, 12:38 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 apr 2005, 18:31
Indlæg: 1099
hehe , du var hurtigere end mit EDIT :tooth:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 jul 2010, 12:49 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
Kallesoe skrev:
Mere OT ?

Men studsede lige over en vandkølet olie køler? Lyder smart, har bare ikke set det før ? Tror jeg - hvordan er den i "kredsløb" altså hvor den køler vandet hen af ? eller er det bare den store "hoved" vandkøler der tager arbejdet der?


ja de cirkulere ind omkring det orginale kølesystem. det giver en mere ens varmefordeling i hele motoren.

jeg har så for at opgradere yderligere en oliekøler på fra en 350 mercedes. sammen med en sandwitchplade med termostat. :tooth:

tror faktisk at slangerne var de dyreste i den omgang.

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 31 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team