jeg bruger kun castrol det bedste . Både til carinaen og Lancruiserne. Kan mærke en stor forskel på det, selv om mange siger de ikke tror på det.
Det er især På Hj60'eren jeg kan se og høre forskel
Mobil1 10W40
Redaktør: Moderatorer
- kristoffer
- Medlem
- Indlæg: 233
- Tilmeldt: 05 maj 2008, 12:06
-
Westmus
- Mester Medlem
- Indlæg: 671
- Tilmeldt: 11 jul 2006, 23:41
- Geografisk sted: Holstebro
Kristian T skrev:Tror bare jeg ender med og prøve Esso 10w40 lyder det helt skidt?
Næ undtagen at det egenligt lyder mig en smule ulogisk at man vælger noget af det allerbilligste olie man kan finde til en turbo motor der er chippet? Går jo ud fra at den så får noget pedal ind i mellem og du ikke kører ren morfar. Tror nu personligt jeg ville bruge den smule mere det koster at opgradere til en bedre fuldsyntetisk olie.
-
Daugbjerg
- Junior Medlem
- Indlæg: 49
- Tilmeldt: 22 dec 2007, 19:43
- Geografisk sted: Brøndby
- Kontakt:
Fotsæt du med at køre med Mobil 1
Ville dog selv anbefale 5W/50 til turbo biler der har kørt max ca. 180.000 km
Ellers en 10W/60 fra et andet mærke..
Det sidste tal står for evne til at bære ved høj tempraturer som i en turbo bil, eller tunet bil.
Hvis man har max. ca. 150 hk på en 1.8/2.0 l motor kan man nøjes med en 10W/40..
find olien på www.ok.dk
Ville dog selv anbefale 5W/50 til turbo biler der har kørt max ca. 180.000 km
Ellers en 10W/60 fra et andet mærke..
Det sidste tal står for evne til at bære ved høj tempraturer som i en turbo bil, eller tunet bil.
Hvis man har max. ca. 150 hk på en 1.8/2.0 l motor kan man nøjes med en 10W/40..
find olien på www.ok.dk
MVH Daugbjerg
www.scanturbo.dk
www.scanturbo.dk
-
Westmus
- Mester Medlem
- Indlæg: 671
- Tilmeldt: 11 jul 2006, 23:41
- Geografisk sted: Holstebro
Daugbjerg skrev:Ville dog selv anbefale 5W/50 til turbo biler der har kørt max ca. 180.000 km
Ellers en 10W/60 fra et andet mærke..
Det sidste tal står for evne til at bære ved høj tempraturer som i en turbo bil, eller tunet bil.
Hvad er egenligt begrundelsen for at mene at fabrikkens egen anbefaliger af en /30 eller /40 olie ikke er godt nok, med mindre man har nogle meget atypiske kørselsmønstre, banerace og lign? Eller har drastisk ændret på motoren? Burde VW ikke have haft med i overvejelserne at mange af de her biler f.eks vil få nogle seriøse "pedal to the metal" ture på autobann.
Spørger kun fordi at ud fra den smule jeg ved om emnet, vil det ikke nødvendigtvis være en fordel for motoren med den tykkere olie ved normal kørsel, undtagen altså når det hele køres rødglødende.