Lidt blandet spørgsmål

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
Blob
Senior Medlem
Indlæg: 409
Tilmeldt: 15 mar 2008, 16:30
Geografisk sted: Randers

#11 Indlæg af Blob »

Motoren, er en 1,8liters sprit ny bobbelmotor. Specilt bygget med turbo for øje. Dvs. knast, kompresion osv.

Den kommer til at køre med op til 1bar max. Normalt 0,7.

Skulle gerne kunne klemmes til 200hk, 230NM

Tak for en god hjemmeside. Det er rart med en hjemmeside hvor der er plads til forskellige typer biler.

Jakob
Brugeravatar
david
Mester Medlem
Indlæg: 502
Tilmeldt: 13 jan 2004, 10:46
Geografisk sted: 9000

#12 Indlæg af david »

Jeg ville bruge en 2.5". Hvis der er plads osv kunne det godt laves med et stykke 3" lige efter turboen. Hvad med larm har det nogen betydning.
Brugeravatar
Blob
Senior Medlem
Indlæg: 409
Tilmeldt: 15 mar 2008, 16:30
Geografisk sted: Randers

#13 Indlæg af Blob »

Ja jeg havde godt overvejet det med at lave et stykke 3" lige efter turboén. Den behøver helst ikke larme alt for meget, men det kan jeg jo også regulere lidt med potten.

Motoren er til min Buggy, så der er jo begrænset med plads.
Så snart jeg har fået lavet den præcise placering af turboén, skal jeg have fundet en potte.
Regner med at finde noget hos Summit. Jeg synes ikke at kunne finde nogle i Dk, som har noget stort udvalg.
En lille afgangspotte, med et afgangsrør på max 3 tommer er ikke så nemt at finde.

Hvis nogen af jer kender nogle gode sider med potter, er i velkommen til at give mig et link.

Jakob
Brugeravatar
Blob
Senior Medlem
Indlæg: 409
Tilmeldt: 15 mar 2008, 16:30
Geografisk sted: Randers

#14 Indlæg af Blob »

Hvor køber I rustfri flanger til GT28ér?

På de sider jeg har kigget har de kun alm. stål.

Ellers må man jo bare igang med at lave dem selv. Synes bare det er utroligt, hvis de ikke kan købes færdig.

Jakob
Brugeravatar
Ravnen
Mester Medlem
Indlæg: 2340
Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Kontakt:

#15 Indlæg af Ravnen »

Blob skrev:Hvor køber I rustfri flanger til GT28ér?

På de sider jeg har kigget har de kun alm. stål.

Ellers må man jo bare igang med at lave dem selv. Synes bare det er utroligt, hvis de ikke kan købes færdig.

Jakob


Velkommen til mongol danmark hvor ignoranterene lever...

er det indgang eller afgang du mangler?
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
Brugeravatar
Blob
Senior Medlem
Indlæg: 409
Tilmeldt: 15 mar 2008, 16:30
Geografisk sted: Randers

#16 Indlæg af Blob »

Jeg mangler 3.
Udstødningshus ind og ud, samt kompressorhuset ud.


Lige et andet spørgsmål også. Hvilke type benzinfilter bruger I andre til jeres indsprøjtning? Hvor køber i dem henne, og hvad koster de ca.?
Jakob
Jesper H
Senior Medlem
Indlæg: 450
Tilmeldt: 08 jan 2006, 13:51
Geografisk sted: Sønderjylland

#17 Indlæg af Jesper H »

"What's with all this 'low boost, 'high' boost, 'part' boost talk? whenever i drive my car i'm on 'whatever-this-motherfucker-will-make' boost!"
Brugeravatar
Blob
Senior Medlem
Indlæg: 409
Tilmeldt: 15 mar 2008, 16:30
Geografisk sted: Randers

#18 Indlæg af Blob »

Er de flanger i alm jern eller rustfri? Jeg kan ikke lige umiddelbart se hvilket materiale det er.

Jakob
Brugeravatar
Blob
Senior Medlem
Indlæg: 409
Tilmeldt: 15 mar 2008, 16:30
Geografisk sted: Randers

#19 Indlæg af Blob »

Hmm nu er jeg da gået hen og blevet i tvivl.

Hvad er olie ind og ud? På en GT28
Der hvor man monterer flangen, med de to bolte, er det ind eller ud?

Selve anlægsfladen for flangen skal jo være vandret.
Jeg har fået drejet kompressorhuset i forhold til centerdelen, men er det muligt at dreje udstødningshuset i forhold til centerdelen?

Mvh Jakob
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#20 Indlæg af grydesvamp »

både ind og ud kan være lavet som en flance med 2 bolthuller men der er altid en nem måde at kende forskel på.

1. returhullet er ALTID større end fremløb.
2.Fra returhullet er der ofte frit udsyn til en del af akslen.
Fri bane fuld hane! :-)
Besvar