Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 02 dec 2024, 23:16

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 06 mar 2008, 21:09 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 24 aug 2006, 20:25
Indlæg: 217
Rulningen i 4. gear er efter at den er rettet i rpm. 289,3 hk - 316 nm åltså ikke 420 nm

Otto


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 mar 2008, 23:45 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
lqs skrev:
alle de tal for afr du opgiver er magre, altså ved WOT. er det styr på det vvti... altså styrring af samme. er det ens på suge og turbomotor? er knaster ens? ville glemme at rode med det oem sprøjt/tænding. som så oveni købet er fra anden motor... MVH søren


Syntes du AFR 12,2 er mager ved 0,42 bar ?

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 mar 2008, 07:03 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 okt 2006, 10:38
Indlæg: 196
Geografisk sted: Jylland / 6650 Brørup
natmekanikeren skrev:

MEN de 3 rulninger du fik udskrift på er gode nok,

Mvh Otto


Det tvivler jeg ikke på Otto, tænker bare på om det er VVTi eller bankesensor, der laver dette, vil gerne have løst dette til den skal rulles igen, måske en anden ECU vil løse dette.

_________________
Med venlig hilsen.
Jørn Petersen


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 mar 2008, 09:26 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
ville ikke selv køre 12,2 i afr (13,5 ved max moment) på en motor hvor der ikke var 100% styr på tænding mm. hvis man prøver at måle på ældre turbo biler der er standard, så kører de også meget fedt ved wot. heste er egentlig mere imponerende end moment på dette rul. ang. filter/opløsning OTTO.... tror en af os husker forkert. MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 mar 2008, 13:08 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 24 aug 2006, 20:25
Indlæg: 217
I givet fald er det så dig der husker forkert Søren

Rulningen i 4.gear som du så,er samme opløsning som den Jørn har lagt ud her

Otto


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 mar 2008, 16:29 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
lqs skrev:
ville ikke selv køre 12,2 i afr (13,5 ved max moment) på en motor hvor der ikke var 100% styr på tænding mm. hvis man prøver at måle på ældre turbo biler der er standard, så kører de også meget fedt ved wot. heste er egentlig mere imponerende end moment på dette rul. ang. filter/opløsning OTTO.... tror en af os husker forkert. MVH søren


Der er jo bankestyring på, så hvorfor skulle der ikke være styr på tænding ?

Nej 13,5 er ikke særligt godt ved max moment, men 12,2 ud på rpm ville jeg ikke være bange for med 0,42 bar...
Men det ser ud til den orginale bankestyring kan trække ret meget.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 mar 2008, 14:02 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
ved måske 11-1 i afr kunne begyndende tændingsbanken måske undgås. når oem suge motor styrringen opdager at en eller flere cylindre banker tager den tænding væk/feder blanding op. måske kun på den enkelte cylinder der banker...! hvis oem styrring tager fortænding væk, tager den også ydelse væk. derfor var det en fordel slet ikke at have begyndende banken. nogle moderne styrringer er så kloge at de lærer.... derfor opstår tændingsbanken måske slet ikke anden eller tiende gange, selv om motoren kører i nøjagtigt samme område/belastning. læg mærke til hvor mange MÅSKE der er i dette indlæg. der er derfor jeg personligt synes, det er tæt på spild af tid at rulle og justere på oem styrringen.
MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 mar 2008, 18:57 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Tror jeg heller ikke er meningen at der skal justeres mere på OEM.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 24 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team