afbalancere svinghjul

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Slavteren
Mester Medlem
Geografisk sted: Maribo
Kontakt:

#11 Indlæg af Slavteren »

jeg ved ikke hvordan han har gjort, men har engang arbejdet et sted hvor knappen til justering af fælgbredde ikke virkede, og det fungerede godt nok bortset fra at du ikke kunne regne med de gram den stak ud til dig.. men lidt erfaring og man kunne alligevel ramme rigtigt i første forsøg.. :roll: anyway, pointen er at den stadig kan afbalancere til 0, man kan bare ikke se om man skal sætte f.eks 8 eller 10 gram på.
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk
Lars PH
Mester Medlem

#12 Indlæg af Lars PH »

skal da lige sige jeg gav 500 for en letning og afbalancering ved frifeldt kadan service mener ca 250 for en af balancering uden noget andet.
VAG mekaniker
Senior Medlem
Geografisk sted: fyn kerteminde

#13 Indlæg af VAG mekaniker »

Havneren skrev:Hvordan gjorde du så med bredden af "fælget". Den kan du vel næppe instille til 1" eller der under?

Jeg havde mulighed for at indstille det til "center" i stedet for det normale med inder og yder klods montering.
Har ikke helt styr på hvornår man skal afveje hjul med denne indstilling, men det kan være det er motorcykel hjul eller lign, som det er beregnet til :idea:
Så ingen problemer i det, er nok mere skæptisk for HVOR præsist jeg har kunne afveje det.... Som Wildert skrev, så snurrer det jo ikke ligefrem med 7000 rpm :roll:
v/h Peter
Runesm
Mester Medlem

#14 Indlæg af Runesm »

Lige et spørgsmål, hvordan i alverden har i kunnet spænde det op over akslen? I mit svinghjul ihvertfald, der er der kun et lille bitte centerhul
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#15 Indlæg af grydesvamp »

på min lada er der 35mm hul i midten..

har lige fået mit svinghjul tilbage fra afvejning 650kr plus mormor.. men inden det hele kom til århus og retur samt slibning nye plejl og ende lejer løb det op i 1900kr inlkusiv mormor.. nu får vi se hvad det så giver ;)
Fri bane fuld hane! :-)
Besvar