Vil ikke kalde det fusk.. men krævede en ca4mm spacer bag bremseskiven..
Men fungerer perfekt.. Og bremser MEGET bedre..!!!!!!!
Forøgede sporvidde en smule.. men sådan er det i en verden hvor tingene går lidt hurtigt
er det med spec beslag, eller bare caliperne boltet direkte på fjederbenet?
der er jo 2 mulighedder tilbage. 1 at fræse 4mm af monteringspunkterne, men det bliver nok lige spinkelt nok..
2. at finde en skive der sidder de 4mm længere inde.. dette har jeg et gjort på en honda, med skiver fra en anden model, eller en kombination af de 2. hvis man kan finde en skive der sidder 2-3mm længere ude, og man tager den sidste mm eller 2 på beslagene. det skal nok holde alligevel. da boltcirklen er 4x 100 burde der være en rimelig chance for at finde en skive der kan bruges.
håber i forstår hvad jeg mener, er ret træt lige nu he he.
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!
Slavteren skrev:er det med spec beslag, eller bare caliperne boltet direkte på fjederbenet?
der er jo 2 mulighedder tilbage. 1 at fræse 4mm af monteringspunkterne, men det bliver nok lige spinkelt nok..
2. at finde en skive der sidder de 4mm længere inde.. dette har jeg et gjort på en honda, med skiver fra en anden model, eller en kombination af de 2. hvis man kan finde en skive der sidder 2-3mm længere ude, og man tager den sidste mm eller 2 på beslagene. det skal nok holde alligevel. da boltcirklen er 4x 100 burde der være en rimelig chance for at finde en skive der kan bruges.
håber i forstår hvad jeg mener, er ret træt lige nu he he.
Spørgsmål til mig.?
Ja det var "bolt on"..!
Nu var det dele fra et andet nedlagt project..
Gad ikke rode hylder i gennem på den lokale Bremseservice for at finde skiver med samme diameter.. samme navstørrelse.. samme hulafstand.. og som lige tilfældigt havde skiven flyttet 4 millimeter længere ud.. så det blev en spacer..
Og ja der ville ikke være meget gods tilbage hvis man skulle fræse af bremseå/fjederben..
Klyfax> Hva snakker du om?? Fusk?. Det er sådan man gør! Køber du et upgrade kit til bilen får du også et beslag med til den ny kaliber så den kan monteres på de originale. De laver jo ikke en ny kaliber til hver slags upgrade kit til hver bil, men et nyt beslag.
Der er INTET fusk i det, det er måden det gøres på
Find en toyota med større bremser og gør det på den måde, så har du et bigbrake kit til din lille starlet for 2000kr
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power
Men det er stadige ikke TÜV godkendt. Men idéen er vel så godt nok, men hvilken toyota'er findes der 4 stemplet caliper på, andet end en Land cruiser? Hmm tror faktisk man kan havde 15" på en land cruiser, det giver jo mulighedere.
MVH
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Eller måske en gammel supra?? Men det behøves jo ikke være toyota kalibre, dog er det nok nemmest med en toyota skive da der sikkert er noget der passer nogenlunde
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power
Damborg skrev:Gad ikke rode hylder i gennem på den lokale Bremseservice for at finde skiver med samme diameter.. samme navstørrelse.. samme hulafstand.. og som lige tilfældigt havde skiven flyttet 4 millimeter længere ud.. så det blev en spacer..
Det er da heller ikke nødvendigt - eksempelvis Brembo har et udmærket katalog aldeles online med krydsreferencer og det hele .