Bil med MC motor?

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Lars PH
Mester Medlem
Indlæg: 568
Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07

#11 Indlæg af Lars PH »

Kan også se at de har lavet deres hjemme side om sidste gang jeg så den var der mere detaljeret hvordan de havde lavet deres kadan og så noget.
Men det er da bare komme igang.
JensGT500
Medlem
Indlæg: 155
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Fyn

#12 Indlæg af JensGT500 »

Lars PH skrev:Men det er da bare komme igang.


Jaja! :lol:

De fleste prøver jo at danne sig et overblik og få nogle tips inden de går i gang med sådan et projekt :wink:

Så tror jeg at det går muj' muj' nemmere :)
/Jens
Lars PH
Mester Medlem
Indlæg: 568
Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07

#13 Indlæg af Lars PH »

Ja helt sikker det er bedst at se hva der er på markede først og finde alle de dele man skal havde. Der er da også en lille aktikel i et af de gamle v-max med en fiat 500 med en mc motor
uno
Senior Medlem
Indlæg: 484
Tilmeldt: 23 aug 2005, 20:25
Geografisk sted: sydjylland

#14 Indlæg af uno »

vil også holde på en baghjulstrukken.
det med kardannen er ret nemt -man kan få kæder hvor der er 2 kæder ved siden af hinaden så er det bare tandhjul på motor og kardan og på med kæden..-også til at skille igen
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#15 Indlæg af grydesvamp »

der var/ er en zastava til salg herinde med glasfiber flip front.. var det ikke en sjov start ?
Fri bane fuld hane! :-)
Gummispoiler
Medlem
Indlæg: 204
Tilmeldt: 16 okt 2003, 16:37
Geografisk sted: Roskilde
Kontakt:

#16 Indlæg af Gummispoiler »

Hmm. ja hvem dævlan er det nu der har lavet den svenske Escort.
Det er den der er rød og gul. Firmaet hedder..........?
Har ledt på google forgæves. Ville være rart at se deres site hvis der på den er fine billeder som jeg kunne bruge

EDIT: ja her var den: http://www.situne.no/index.php?id=3&carid=1
Dog ikke så meget info om projektet


Fandt dette i et MC forum... De snakkede om de syntes den virkede langsom, men det er vel en smagssag.

MkII Ford Escort with a Turbo charged Fireblade engine
http://www.situne.no/images/EscortRR-test-20MB.avi
MVH Niels P.

FP-DE 1,8 16v

"I need your boots, your hat and your Unicycle!"
uno
Senior Medlem
Indlæg: 484
Tilmeldt: 23 aug 2005, 20:25
Geografisk sted: sydjylland

#17 Indlæg af uno »

det er altid svært at vurdere på film men den lyder fint
Brugeravatar
jens
Mester Medlem
Indlæg: 788
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Vestsjælland

#18 Indlæg af jens »

Der findes kit til Honda vtec motorer i mini i england det er nok lidt smartere da det kræver mere moment at trække en 500 kg bil end 200-250 kg motorcykel.
Brugeravatar
xxblade
Mester Medlem
Indlæg: 747
Tilmeldt: 09 nov 2003, 13:00
Geografisk sted: Jylland

#19 Indlæg af xxblade »

de fleste mc motorer har vel flere NM end en Honda V-tec----- :lol:

jeg kan ikke se hvordan det kan blive sværre at lave i en forhjulstrukken bil.

Ud med motor

lav en ramme der kan holde gearkasse(så har du stadig bakgear)

sæt din Hayabusa motor i rammen

du har nu en gearkasse der kan skifte uden kobling + 4 eller 5 mellemgearinger.

donorbiler kunne være:

Panda

Uno

Corsa

Daihatzu Charade



husk, Hayabusa kan lave 450 med tryk og holde til det.
PT: Bil-løs...........har dog en gammel VW Golf GTI16V til rådighed

SLOW EYES WILL KILL YOU
Brugeravatar
jens
Mester Medlem
Indlæg: 788
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Vestsjælland

#20 Indlæg af jens »

Momentet på en hayabusha ligger vel efter 10000 rpm hvor hondaen feks en integra 1800 har det fra 3500 pågrund af vtec. Det bliver nok også et problem at få hayabusa gearkassen til at holde til den øgede vægt når den ligger i en bil
Besvar