Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 14 apr 2025, 14:25

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 30 maj 2006, 15:36 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07
Indlæg: 568
Kan også se at de har lavet deres hjemme side om sidste gang jeg så den var der mere detaljeret hvordan de havde lavet deres kadan og så noget.
Men det er da bare komme igang.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 maj 2006, 15:38 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 155
Geografisk sted: Fyn
Lars PH skrev:
Men det er da bare komme igang.


Jaja! :lol:

De fleste prøver jo at danne sig et overblik og få nogle tips inden de går i gang med sådan et projekt :wink:

Så tror jeg at det går muj' muj' nemmere :)

_________________
/Jens


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 maj 2006, 15:45 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07
Indlæg: 568
Ja helt sikker det er bedst at se hva der er på markede først og finde alle de dele man skal havde. Der er da også en lille aktikel i et af de gamle v-max med en fiat 500 med en mc motor


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 maj 2006, 17:35 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 23 aug 2005, 19:25
Indlæg: 484
Geografisk sted: sydjylland
vil også holde på en baghjulstrukken.
det med kardannen er ret nemt -man kan få kæder hvor der er 2 kæder ved siden af hinaden så er det bare tandhjul på motor og kardan og på med kæden..-også til at skille igen


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 maj 2006, 14:02 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
der var/ er en zastava til salg herinde med glasfiber flip front.. var det ikke en sjov start ?

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 jun 2006, 12:36 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 okt 2003, 15:37
Indlæg: 204
Geografisk sted: Roskilde
Citat:
Hmm. ja hvem dævlan er det nu der har lavet den svenske Escort.
Det er den der er rød og gul. Firmaet hedder..........?
Har ledt på google forgæves. Ville være rart at se deres site hvis der på den er fine billeder som jeg kunne bruge

EDIT: ja her var den: http://www.situne.no/index.php?id=3&carid=1
Dog ikke så meget info om projektet


Fandt dette i et MC forum... De snakkede om de syntes den virkede langsom, men det er vel en smagssag.

MkII Ford Escort with a Turbo charged Fireblade engine
http://www.situne.no/images/EscortRR-test-20MB.avi

_________________
MVH Niels P.

FP-DE 1,8 16v

"I need your boots, your hat and your Unicycle!"


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 jun 2006, 18:37 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 23 aug 2005, 19:25
Indlæg: 484
Geografisk sted: sydjylland
det er altid svært at vurdere på film men den lyder fint


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 jun 2006, 02:14 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 788
Geografisk sted: Vestsjælland
Der findes kit til Honda vtec motorer i mini i england det er nok lidt smartere da det kræver mere moment at trække en 500 kg bil end 200-250 kg motorcykel.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 jun 2006, 09:09 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 nov 2003, 13:00
Indlæg: 747
Geografisk sted: Jylland
de fleste mc motorer har vel flere NM end en Honda V-tec----- :lol:

jeg kan ikke se hvordan det kan blive sværre at lave i en forhjulstrukken bil.

Ud med motor

lav en ramme der kan holde gearkasse(så har du stadig bakgear)

sæt din Hayabusa motor i rammen

du har nu en gearkasse der kan skifte uden kobling + 4 eller 5 mellemgearinger.

donorbiler kunne være:

Panda

Uno

Corsa

Daihatzu Charade



husk, Hayabusa kan lave 450 med tryk og holde til det.

_________________
PT: Bil-løs...........har dog en gammel VW Golf GTI16V til rådighed

SLOW EYES WILL KILL YOU


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 jun 2006, 09:20 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 788
Geografisk sted: Vestsjælland
Momentet på en hayabusha ligger vel efter 10000 rpm hvor hondaen feks en integra 1800 har det fra 3500 pågrund af vtec. Det bliver nok også et problem at få hayabusa gearkassen til at holde til den øgede vægt når den ligger i en bil


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team