Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 11:59

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem

ser fint ud i teorien.... rigtig fint! men hvor vil det være både lovligt, og muligt at bruge det? til hvilke biler? i praksis ser jeg personligt, ingen nævneværdig fordel, frem for Gtec til ca 2000kr! kommer meget an på hvilke biler (typer/ydelse-greb) man ønsker at teste.... sådan er der så meget! MVH. søren

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Moderator

lqs skrev:
ser fint ud i teorien.... rigtig fint! men hvor vil det være både lovligt, og muligt at bruge det? til hvilke biler? i praksis ser jeg personligt, ingen nævneværdig fordel, frem for Gtec til ca 2000kr! kommer meget an på hvilke biler (typer/ydelse-greb) man ønsker at teste.... sådan er der så meget! MVH. søren

Ved du hvilken opløsning Gtechen bruger? Det var da interessant at sammenligne de to....

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem

egentlig ikke! opløsning på prisen er i hvert fald stor.....! MVH. søren

Titel:
Hej Lars
Det klogeste du kan gøre hvis du vil have rullefelt ,er at finde et gammelt HPA -BOSCH eller lignendene og så købe noget hard og software, og så er du kørendene.
Hvis du vil bygge et rullefelt selv skal der en god del penge til,jeg har ombygget nogle gamle HPA felter og ved lidt om hvad det koster
Det jernrør der skal bruges,hvis du selv begynder at bygge skal være det rigtige,hvis det er for blødt vil det gå i svingninger og lukke op som en proptrækker,er det for hårdt kan det explodere ved for høj hastighed,så brug endelig ikke et rør nede fra smeden,men få en inginør til at regne ud hvad det er for noget stål der skal bruges,alt andet er særdeles livsfarligt,regn så med at dette stål vil koste ca. 5-10 tusinde kr.
Medmindre du har en stor drejebænk skal du have et maskinværksted til at lave lejeaksler ,dreje endeskjold eller andet som akslen kan sidde i derefter skal hele røret drejes af så det er
100% rundt
når maskinfabrikken er færdig med det har du nok brugt 10-20 tusinde kr.
Hvis du så vil lave det med 4 enkeltruller skal der også laves nogle aksler og flanger mellem rullerne
Så skal rullerne afvejes så de ikke ryster det koster ca 2 tusinde kr. pr rulle hvis du også vil have dem roleret,er det ca 1500 kr. mere pr rulle
Da rullerne helst også skal kunne køre rundt ,skal der købes 8 komplette lejer,det er nok også en god ide at få en ingienør til at regne på at du får de rigtige , de koster så nok lige i nærheden af 1000- 1500 kr stykket
Når så alt det er på plads skal du have bygget en ramme det hele kan ligge i.
Nu har du et rullesæt
Så skal der noget hard og software til det koster fra 12-16 tusinde kr.
Skal det så være rigtigt godt kan du købe en elbremse til 25000 tusinde,
skal du så kunne styre denne elbremse skal du bruge yderlig 25000-40000 tusinde kr.
Vægten og diameteren af rullerne ved jeg lidt om,hvis du vælger ruller på ca 32 cm i diameter altså 1 meter i omkreds skal vægten ligge på 7-8 hundrede kg. og du vil få en fornuftig inertimasse.Men hvis du begynder at bygge noget så vælg noget med større diameter,da du så vil få større inertimasse med samme vægt.
Nu kan du jo så prøve at regne lidt på det,og måske du så ikke syntes det er så træls at skulle betale 300 kr for at få rullet.

OM du kan bygge et simpelt rullefelt,og slippe fra det med livet i behold tror jeg dog ikke

Mvh. Otto

Titel:
Mester Medlem

Tak for svaret otto.
Havde faktisk slået det lidt ud af hovedet igen og over vejer at købe en gtech i sted for.
Lars

Titel:
jeg har engang set en side på nettet der sælger rullefelter, men kan selfølgelig ikke huske deres navn, men de havde en lille plade med lidt elektronik og en straingauge og noget transponter krims krams, det hele fyldte ikke ret meget og skulle skubbes ind imellem udgangsaksen på gearkassen og kardangen vhja en metal adapter, (kan ikke halt huske hvordan det var)
med den monteret kunne man så sidde i bilen træde højre fod i bund og se og se momentet der blev overført (gætter på at den har noget datalogger indbygget?) (evt omregnet til HK men jeg ved ikke om dimsen kunne det, det kræver jo nok et rpm signal?)

dette mini "rulle felt" er designet til brug på amerikaner gearkasser og getrak kasser der bruges til dragracing, jeg ved ikke om man kunne konvertere det til brug i en fornuftig bil

hvis man kan bruge sådanne et "rullefelt" er ulempen bare at det er et helveds arbejde hvis man skal til at rulle andre biler

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time