Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 09 jun 2025, 21:28

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 23 okt 2005, 16:49 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
2fat2fly skrev:
HenrikGM skrev:
grydesvamp skrev:
niks er ikke lige så kendt på det område... men tror det er noget lidt hokus pokus det emd den stempelring men ideen med at ligge et stykke metal ind der har en større flexibillitet er nok ikke helt så dum igen..


ideen er ihvertfald ny......

Det er co2 svejsning man bruger til den med ringen, nej helt ny er den ikke :wink:

Jeg plejer ellers at have en livlig fantasi.
Men de associationer jeg får af den fremhævede del af teksten, de er godt nok "nye".....

VH Lars

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 okt 2005, 03:33 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
hedder det ikke SEGA det der flexmetal mekanikere plejer at svejse med? MVH. søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 dec 2009, 00:08 
Offline

Tilmeldt: 02 dec 2009, 20:02
Indlæg: 13
Ang. Svejsning af støbejerns manifolde, motorblokke gearkasser,mm.
Støbejern kan svejses med følgende.:

Gas og ilt svejsning.
Ulempe er at der kommer meget varme i emnet, men er en brugbar metode
til mindre dele der ikke tager skade af varmen. Bruges meget inden for formindustrien fordi den har nøjagtig de samme egenskaber som støbejernet.

Pulversvejsning.:
Er lige som ved gassvejsning meget varmekrævende, men en brugbar metode. Kan binde på mange legeringer hvor andre svejsematerialer ikke vil binde. Bruges til Rep. af manifolde, topstykker og beslag.

TIG. Svejsning.:
Mindre emner og emner hvor man ikke vil risikere at have gennemløb F.eks hvor man står med det Halve gevind hul som man gerne vil have svejst sammen igen..
Fordele.: Meget mindre varme.
Ulemper.: Mange flere spændinger.

Elektroder.;
Fordele.: Kan både svejses koldt og varmt F.eks Revne i motorblok.
Kan Svejse Støbejern Sammen med støbejern.
Støbejern sammen med stål.
Ulemper.: Ikke rigtig nogen.

Co2 svejsning.
Fordele.: Ingen
Ulemper.: Svejsesonen bliver så hård at der ikke kan bores eller slibes. Men man ødelægger hele strukturen i støbejernet. Og giver mange spændinger. Kan ikke anbefales.

Hvordan kan man lave en svejsning der skal være i orden, hvis man ikke kender legeringen på det der skal svejses. Svaret er enkelt brug Reparationssvejsematerialer de er udviklet til det. De elminere alle gætterier omkring valg af tilsatsmaterialer, da de dækker et meget større legeringsspektre.
Produktionssvejsematerialerne er jo udviklet til et helt andet formål.

Jeg ser mange velmenende svar men de er desværre mange gange skrevet af personer der har hørt om det eller læst det.

_________________
Jeg har lavet Reparationssvejsning i over 30 år og i dag er vi med til at udvikle svejsematerialer specielt udviklet til reparation, jeg høre desværre alt for mange udtagelser omkring svejsning hvor det er noget man har hørt og ikke selv har prøvet, håber at der er flere der ville fortælle hvad deres erfarring er omkring svejsning.
Mvh Allan2712
e-mail allan@absvejs.dk


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team