Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 16:41

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Østfyn/Nyborg
Carsten 205 GTI 1,9 T skrev:
HenrikGM skrev:
bevisbyrden er som regel placeret hos personen.

Underligt i grunden - Det danske retssystem kører normalt med den procedure "Du er udskyldig, til modsatte er bevist" - Men det er selvfølgelig også T&S vi har fat i. Men kan de omgå normal praksis :?:

I de sager der har været mod CarPark og EuroPark og lignende mafiaselskaber er man skyldig til man selv har bevist det modsatte. Den praksis ku jeg godt forestille mig T&S vil bruge mod proformasvenskere.

Fri bane, fuld hane!!!

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Moderator

Carsten 205 GTI 1,9 T skrev:
HenrikGM skrev:
bevisbyrden er som regel placeret hos personen.

Underligt i grunden - Det danske retssystem kører normalt med den procedure "Du er udskyldig, til modsatte er bevist" - Men det er selvfølgelig også T&S vi har fat i. Men kan de omgå normal praksis :?:

Der er visse ting hvor dette ikke er normal praksis. Feks T&S, forsikringsselskaber i visse situationer, og man tror af og til også at SB arbejder efter det princip ;-)

T&S skal man være morderligt forsigtig med at sagsøge. Man kommer nemligt til at betale begge parters sagsomkostninger hvis man taber, men vinder man skal man stadigt afholde sine egne omkostninger, medmindre en special situation gør sig gældende.

Så under næsten alle omstændigheder kan det ikke svare sig at sagsøge dem medmindre vi snakker meget store beløb. Og man skal være stensikker på at vinde. Den praksis afholder selvf. folk fra at sagsøge T&S, må man sige. Men ofte har de nu retten på deres side alligevel, hvis det skal trækkes op i en spids.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
[/quote]

I de sager der har været mod CarPark og EuroPark og lignende mafiaselskaber er man skyldig til man selv har bevist det modsatte. Den praksis ku jeg godt forestille mig T&S vil bruge mod proformasvenskere.[/quote]

Med hensyn til Carpark og EuroPark, er problemet at de kører efter privatretlige regler, da det er private selskaber. T&S er offentligt, og kører efter helt andre regler rent juridisk. Skal blandt andet leve op til en masse krav i forvaltningsloven.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Malmö
Citat:
CarPark og EuroPark og lignende mafiaselskaber

Kan man med lidt held godt skide et stykke...
Den gamle fik en bøde for noget tid siden på fisketorvet, fordi han ikke havde sat sit p-ur. bøden blev skrevet ca. kl. 10:30 ...
Temmeligt dumt, da man må holde i 3 timer og pladsen først er åben fra kl. 08:00...
Ellers lader man bare være med at betale...
Self. hvis man ved man overtræder et reglement, så må man æde den, men hvis det er en eller anden skod gråzone, ville jeg sku ikke betale..

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov

Titel:
Mester Medlem

BØDE? tror du ikke du mener parkeringsafgift? det er ikke alle og enhver der kan give (dumme)bøder i DK... MVH. søren

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Malmö
lqs skrev:
BØDE? tror du ikke du mener parkeringsafgift? det er ikke alle og enhver der kan give (dumme)bøder i DK... MVH. søren

Jo... Men man kan vel kalde det hvad som helst...
Og jeg betragter det mest son en dummebøde om du vil... godt rockerne ikke driver parkeringspladser.. :D

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
hYe skrev:
godt rockerne ikke driver parkeringspladser.. :D

Det gad jeg da ellers godt se... :twisted: .
Er ret sikker på, at her i Horsens ville de aldrig få inddrevet en eneste krone, samt at deres p-vagter ville ende som lallende nervevrag på få dage... :lol: :lol: .
Men derfor er en P-afgift sgu stadig en dumme-bøde...

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..

Titel:
Mester Medlem

så er der faldet dom i en af de omtalte sager. 900000kr i afgift og det halve (450000kr) i bøde... mange penge! men bestemt ikke som i div. vandrehistorier vel? 600 sager under behandling. de regner med at få penge ud af de 30-40% i følge dem selv (vold og skvat) måske ikke den højeste succerate. men helt sikkert noget der skræmmer div. amatører i det spil! MVH. søren

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
Hej Søren :D .
Det lyder godt nok voldsomt, men det er jo kun et spm om, hvilken bil der er tale om....
Har du evt. links, eller er dommen noget, du har hørt om.... :wink: ???

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..

Titel:
Mester Medlem

har i hverken radio, tv eller aviser i det mørke gylland? dvs. jeg kan ikke huske hvor jeg læste det... tænkte selv på det må være en fed bil, der er tale om! MVH. søren

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time