Jeg kender selv til situationen I andre er i nu: Er det en historie der stikker dybere end som så. Så derfor har jeg skrevet ned hvilken samtale vi havde inden jeg overlod fælgene til ham. Og den er ganske kort, så den kommer lige her:
(jeg kommer ind): Hej. Kan du male nogle fælge til mig?
maler: ja det kan jeg godt
Mig: okay, de er lige herude, så kan du se dem
(efter at have kigget på dem)
Mig: hvad skal du have for det?
Ham: dem kan jeg sagtens lave. De skal koste 500pr fælg +moms
Mig: nå okay. Jeg skulle kun give 400 hos xx autolakering, så det ved jeg ikke rig...
(afbryder mig)
Ham: ... jamen det kan jeg også sagtens lave dem for.
Mig: nå okay, så tror jeg bare jeg smider dem af her
(bærer dem lige inden for døren)
Mig: hvor lang tid går der?
Ham: De bliver færdige i løbet af ugen
(han åbner døren så jeg kunne komme ud, da de nok skulle til at hjem og ikke ville snakke)
(jeg kører)
Som I kan se var det en ganske hurtig samtale hvor (jeg ikke kan antyde) der ikke bliver snakket om kvalitet, men kun at jeg nævner jeg nok hellere vil tage dem til det andet sted da det var billigere, hvor han afbryder og siger at han sagtens kan klare det til samme pris.
Det ser jeg ikke som om jeg har givet underlagt accept på at han bare kan gøre ved dem som han lyster med dem uden krav om kvalitet, men udelukkende som om han gerne vil konkurrere med sine "kollegaer" i branchen.
De var ikke leveret sand/glasblæste, men pga de var blevet rettet skulle de males. Der var INTET i vejen med dem ang ir eller andet i den dur. Og jeg fik ham der rettede dem til at svejse det hele op, da jeg ikke var sikker på om jeg skulle have dem højglanspoleret. For der dur det ikke med at de er spartlet nogen steder.
Maleren har SELV stået med fælgene i hånden og virderet dem, da jeg ved der kan være mange faktorer der gør sig gældende og jeg ville ikke have en pris på noget han ikke selv havde "godkendt" med at stå med dem alle sammen først.
Hans (eneste) undskyldning for at de ikke skulle blive bedre var at han havde brugt meget tid på at gøre dem rene, så han ville bare ikke lave det bedre. Og det var ikke ham der gjorde dem rene, som ham der malede dem.
Jeg er af den type der gerne vil have lavet det, så det er iorden, så jeg spurgte ham også hvorfor han ikke havde ringet til mig så vi kunne snakke om ny pris, når de nu havde taget så meget ekstra tid. Det kunne han ikke svare på. Jeg tror bare at han er sur over hans svend/lærling ikke har lavet det godt nok, men ikke gad at bruge arbejdstimer på at lave hele lakeringen om igen og så siger til mig at de tog lang tid at gøre rene (han har stadig selv stået med dem i hånden).
Nåja, jeg har forresten givet 2000 for at få dem malet hos ham.
Og så har han ingen lærlinge hørte jeg. Jeg spurgte nemlig om hvorfor han havde sat en lærling til det... dem havde han ingen af svarede han.
Det er originale BMW-fælge som koster spidsen af en jetjager for ny, men som før omtalt, så var de 100% iorden, så der ikke skulle spartles nogen steder. Der skulle vel tages den originale lakering af (som var perfekt) og ellers var den taget af hvor rettelsen af fælgen var foretaget (Fælgsmeden i Ringsted, som jeg i allerhøjeste grad kan anbefale!).
Jeg håber det er informationen i søger. Jeg kender jo selv til folk der bare brokker sig. Det skal også siges at det er første gang jeg har hængt et firma ud som dette, da jeg ser det som ekstremt kritisk og farligt for et firma, men jeg har allerede snakket med ham og gjort hvad jeg kunne, men maleren er ikke til at rokkke. Han vil ikke bruge tid på dem. Han synes det er pænt og nydeligt (hans egne ord) så han ser ingen grund til at lave dem om.
Jeg fortalte ham også helt til sidst at hvis ikke der blev gjort noget ved dem, så ville jeg fortælle folk om hvordan jeg er blevet behandlet hos ham. "Det skal du bare gøre, men jeg gør ikke mere ved de fælge", var hans svar
|