skassa skrev:
"Bland nu ikke WG og BOV sammen. De har overhovedet ikke samme funktion og opgave på en motor"
Da man startede med trykladning på en benzinmotor,var det faktisk en BOV som styrede trykket,der var ikke nogen WG,man havde en BOV til at sidde på tryksiden,men ikke med vakum på ,også en fjeder der bestemte trykket,
Altså den lukkede trykket ud,når det kom til det forud indstillede tryk på fjederen,
Det bliver stadig brugt på racere for at være sikke på at man ikke smadere motoren,hvis den fek.s kommer over 2,5bar,så lukker den det overskydende tryk ud i det fri.
Det er meget muligt det var sådan dengang... Men jeg syntes der er MEGET forkert lige frem SELV at ulovlig gøre noget som i sagens natur ikke er spor ulovligt. Har en BOV sin vacumtilslutning er den en BOV og har funktion af en BOV... Og der med fuldt lovlig. AT man så kan tage slangen af den og den ændrer sin virkemåde er sagen og loven komplet uvedkommende! Det er jo heller ikke ulovligt at have en hammer på sig før man slår nogen i hovedet med den!
Nu virker færdselsstyrelsens side selvfølgelig ikke!!! øvvvvv... Så jeg kan ikke ligge det her ind. Men sådan som det er skrevet på f.styrs sider er jo at i forbindelse med en konstruktiv ændring skal man dokumentere en masse ting. Bla. emmisionen afhængig af årgang. Derfor er det RET interressant hvis de pludselig siger at en kompressor montering IKKE er en konstruktiv ændring og egentligt det sammen med fynt dyre kaburatorer... Lige pludselig ville RIGTIG mange ting kunne lade sig gøre da de ikke ville være konstruktiv ændringer og dermed ville rigtig mange dokumentations krav bortfalde!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Har du mulighed for at scanne dit famøse papir der ind eller hvis det er mail så ligge det her ind så vi kan læse hvad de i virkeligheden står?
v/h christian