Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 00:47

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hellerup
Hej

har en gammel 2003 Golf IV GTi Turbo, den skulle efter sigende være " chippet "

Bilen er helt standard foruden det PiperCross filter indlæg der er i luft filter kassen.

har så haft en deffekt Luftmasse måler, og køber så en ny hos VW Charlottenlund, denne måler holder i 3dage, så begynder den at skrive at signal spænding er for lav.

Jeg sætter så igen min VCDS på for at teste og se hvad den viser, kan så konstatere at den ingen ting viser næsten :(

Kontanter så VW igen og fortæller dem tingene som de er, de kan næsten ikke tro deres egne øre, og mener det næsten er umuligt at den skulle være deffekt, dog ender det så med jeg får min luftmasse måler byttet.

dette er ca den 2-2-2014 dette er sket, nu er den så gal igen og står nu igen med en deffekt masse måler :evil:

Den siger også signal er for lavt :damn: finder så en gammel brugt uorginal en og montere den, den virker fint og køre som den skal.

Nu kontakter jeg så VW igen og siger den er deffekt, og nu får jeg så avide at jeg ikke kan få den byttet til en ny, men at de så godt vil give mig pengene retur da der stadig er garenti på den, men er det normalt at en Bosch Luftmasse måler fejler ?? og inden for så kort tid ? den har jo kørt i over 4mdr nu ?

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Mester Medlem

Geografisk sted: Fredericia
Jeg har "hørt" på nettet at 1,8t'erne ikke kan tåle luftfilter med olie på...

Moderator

Er det nye filter et olieret filter?
Hvis ja så har du nok forklaringen der

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Mester Medlem

Har du prøvet og rense den

Mester Medlem
Brugeravatar

Jeg er næsten 98% sikker på det er et tør filter, netop forde jeg ikke kunne bruge er olieret filter som Henrik siger

Har ikke renset den ved ikke om det virker, kan bare se den næsten ingen lidt måler kontra den der er på nu

Medlem

Geografisk sted: kalundborg
min golf iv kører med den originale luftmassemåler og har kørt 230000km - den viser 100% korrekt og har altid kørt med originale papir filtre - jeg tør vædde med at du løser dit problem med en frisk luftmassemåler (evt rens den gamle med sprit) og et papir filter af god kvalitet..

Mester Medlem
Brugeravatar

Mærkeligt jeg har fået 2 dårlige så :S

Jeg er nu sikker på mit fine Pipercross filter ikke er roden til denne ødelagte masse måler. Men VW vil ikke sælge mig en ny, i vært fald ikke i charlottenlund, dog giver de gerne pengene retur, så køber en et andet sted og ser om jeg er så heldig at det holder :)

Medlem

Geografisk sted: kalundborg
medmindre det er eberspaecher luftmassemålere har jeg aldrig fået en der er blevet defekt så hurtigt.. hvis det er bosch, hella eller lign er det udefra kommende ting der ødelægger den..
er det sådan et filter du har? http://www.pipercross.net/pipercross-re ... 037813.htm
der står godt nok det skulle være uden olie, såå..

Moderator

Jakobsen skrev:
Mærkeligt jeg har fået 2 dårlige så :S

Jeg er nu sikker på mit fine Pipercross filter ikke er roden til denne ødelagte masse måler. Men VW vil ikke sælge mig en ny, i vært fald ikke i charlottenlund, dog giver de gerne pengene retur, så køber en et andet sted og ser om jeg er så heldig at det holder :)

Hvis du er helt sikker, så behøver du jo ikke teste om det er dit filter, så skal du bare have nogle ekstra massemålere i bilen og passende værktøj til at skifte det med.

Prøv nu lige at sætte en ny måler i og et almindeligt filter. Du får svaret om dit fine pipercrossfilter er så fint inden for få km. Det er vældigt påfaldende hvis du pludselig begynder at serieødelægge massemålere lige efter du har monteret det fine filter. Men det er nemt at få be eller afkræftet når massemåleren ikke holder længere end det.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Mester Medlem

Nu skriver du jo ikke noget om at symtomerne er opstået efter at du har monteret et nyt pipercross filter, men er det tilfældet så smid et standart filter i kassen.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time