Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 00:03

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 26 sep 2010, 10:57 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2006, 18:02
Indlæg: 170
hejsa


er det muligt at skifte den orginale belægning ud med sintermetal, så den stadig er kørbar..?

hvad med levetiden?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 sep 2010, 18:04 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
Google er din ven : sintermetal + kørbarhed + erfaring.


Men jeg kan hilse og sige at hård kobling + sintermetal + dybt perlegrus KAN give en SMULE startvanskeligheder ;)

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
 Titel: ..
Indlæg: 26 sep 2010, 21:21 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2006, 18:02
Indlæg: 170
Efter en del læsning på div. Sider, har jeg besluttet ikke At tage springet til sintermetal.

Men har læst mig frem til en organisk belægning skulle være godt til hverdagslørsel.

Nogle der kan anbefale nogle firmaer der kan undskifte org. Belægning til organisk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 sep 2010, 02:27 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:07
Indlæg: 1275
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Hvis du har overvejet sinter metal men valgt det fra, ville jeg tage et kig på spec koblinger (google), de beholder masser af kørbarhed men kan samtidigt holde til rigtigt mange kræfter.
/Daniel.

_________________
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 sep 2010, 08:07 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 19 sep 2009, 18:54
Indlæg: 483
Jeg har stået i præcis samme overvejelser. Dengang (3-4 år siden) fravalgte jeg sintermetal og gik efter en trykfod med 30% højre tryk. Det har holdt fint til 95% mere effekt end motoren er opgivet til, men nu er eg over de 114% ofrøgelse og nu kan min kobling ikke holde det mere. (eller også er den slidt ned..)

Jeg overvejer derfor sintermetal med std. trykfod, det *burde* kunne fungere fint, jeg slipper for den hårdere koblingspedal, men tilgængæld bliver overgangen mellem udkoblet og tilkoblet mere hård.


Top
 Profil  
 
 Titel: ..
Indlæg: 27 sep 2010, 11:15 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2006, 18:02
Indlæg: 170
Lige nu køre jeg med opstrammet kobling, og standard har min 250hk/350 nm ( mener jeg), og jeg køre med 415/517 nm og det holder den fint,

Men nu er koblingen pillet af ( en stor operation på en Volvo 850) og mer vil have mere,
Og overvejer en organisk i stedet for.
Den organiske skulle kunne bruges til hverdag og holde mere end std. Belægning


Top
 Profil  
 
 Titel: kobling
Indlæg: 27 sep 2010, 15:39 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2006, 18:02
Indlæg: 170
har nu studeret min lamel og kan se den er slidt skævt på ydre siden, er det normalt på en optimeret trykfod.

eller skal mit svinghjul afrettes?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 sep 2010, 18:32 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 07 apr 2010, 22:13
Indlæg: 74
Geografisk sted: Jylland
Sig mig engang.... Er std. belægning ikke også organisk?!!!

Skal lige sige, at jeg kører med std. kobling 240mm og ca. 420Nm. men skal passe på med at lave en agressiv start, så fedter den helt vildt - puha, lugter ikke godt :grin:

_________________
Audi UrS4 2.2 20VT


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 sep 2010, 19:03 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
Planing af svinghjul, og ny kobling med trykfod til en R model,

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=151593&action=new

Jeg har også SELV skiftet kobling på min 850 t5 og det er ikke sjovt ene mand..

Men få planet svinghjulet så du har en fin jævn og ru overflade = godt udgangspunkt.

Nyt koblingskit fra en R model og så skulle den ged være barberet.

HUSK at skifte den pakdåse bag svinghjulet, samt at tømme/rense ånderør + beholder under indsugningsmanifold, (denne stopper til med tiden og så ryger pakningen bag svinghjulet).

Motorophæng er også en del nemmere at skifte med broen liggende på gulvet.

Men ellers er det en dejlig bil at skue i..

Må man spørge ind til hvad du har ændret på din bil for at få den effekt ?

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
 Titel: ..
Indlæg: 28 sep 2010, 11:31 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2006, 18:02
Indlæg: 170
Der er en r kobling i nu,

Alt i motoren er helt nyt, mht. Tuning er der glt knaster, "Japan" manifold, 3" gasspjæld, større intercooler, plejelstænger, anden turbo, dyser, benzinpumpe osv.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 31 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team