martin høj skrev:
Hey.nogle limsæt har snoren/vire til og skære den ud med.
Hvis det så bare er den ene gang du skal skifte rude så ville jeg bare sætte en fastholder tang/låsetang i hver ende og begynde og skære.
sørg for og bruge en del af snoren.ikke noget med og arbejde på et 10 cm område.så bliver snoren varm og vil knække.til og beskytte indstrument bord ville jeg bruge et stykke fra en sprinkler dung som du har skåret ud til og dække indstrument bord med så du ikke skærer i det.
og til sidst.tag ikke og skær alt gammel lim af karros.lad noget sidde tilbage.selvfølglig hvis der er rust eller lim er løs skal det væk.
er ikke expert i det vil jeg lige sige.men sådan har jeg gjort de gange jeg har prøvet.
hilsen Martin
Kan tilføje at der skal være 1mm gammelt rudelim tilbage hele vejen rundt. Der hvor der er metal/lak, skal der males med primer inden liming, OG KUN DER.
Primer skal tørre HELT, i mens det tørre, sætter man malertape alle mulige steder for at holde ruden på plads mens den tørre.
Afrenses, både rude og bil, og en 5-10mm tyk pølle af rudelim ligges oven på den gamle lim. Nu har du ca. 5 mins til at sætte ruden rigtigt og klister den til med malertape. Dog skal du være opmærksom på at hvergang du rykker ruden, rykker du limen. Rykkes den for meget bliver den utæt og/eller du har smurt bilen ind i lim.
Køb noget kvali rudelim. Så er den køreklar til bykørsel efter 45 mins, og klar til kamp efter 2 timer. Sika fkes. Koster 400-500 kr, men det er noget bedre end de billige er min erfaring.
Rudelim er pisse svært at trykke ud af tuben, det er røv tykt. Giv tuben en tur i ovnen til den bliver 40 grader, eller læg den i solen en ½ times tid før brug.