Daihatsuen skaber sig
Den har over længere tid tøvet en "bitte smule" når motoren var helt kold, og man accelerede lige efter man havde skiftet gear - hvis man gav meget lidt gas var det ikke til at mærke - men bare halv pedal var nok til at man kunne mærke det.
I dag gjorde den det så kraftigere end nogensinde ( startede den i eftermiddags, så solen har stået og bagt lidt på den inden ) - det føles som om den motorbremsede i 1,5-2 sekunder, lige efter jeg lagde den i 3. gear.
Når den er kørt varm er der ingen problemer.
Har aktiveret "diagnose" på den, hvor den tjekker at diverse følere ikke er kortsluttet/helt afbrudt - det gav intet resultat.
Jeg tror ikke det er tændkabler eller tændrør da:
1) Tændrør er rimelig nye - de har kørt 25.000km ca.
2) Tændkabler er gamle, men har haft fundet de bedste ud af 3-4 bundter ved at måle ohms modstand igennem dem - holder man hånden hen over tændkabel fra spolen til fordeleren kilder det i hånden, men da problemet ikke er tilstede når den er varm så ville jeg vel udelukke dem ikke?
Diverse vakuum-slanger har jeg tjekket op på - de er aldrig skiftet, men har ikke kørt ret meget, og er ikke revnede nogle steder overhovedet - de er af ret god kvalitet originalt.
Jeg har for nylig haft AIT-føleren ( luft temp føler ) ude af indsugningen for lige at rense den - den var møget godt ind i olie.
Motor er lavet af alu, samt er indsugningen. Kan det være falsk luft? Når den så langsomt bliver varm, så stopper problemet, og metal udvider sig jo når det bliver varmt?
Benzinfilter er rimelig friskt.
Luftfilter er gammelt K&N indsatsfilter - jeg har fornylig vasket det, da det var fuld af diverse fluer, barnevogne og volvo'er
Jo mere gas jeg giver, jo tydeligere er det at mærke at den tøver.
Det er ikke altid den tøver lige efter et gearskifte.
Jeg kører dagligt på Vpower 97 fra Shell for at udelukke at det kunne være dårlig benzin.
Fejlfinding har aldrig rigtig været min stærke side, så jeg håber i kan komme med nogle tips jeg kan bruge
Mvh Tonni.