Indsugningstragte

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Nørlund
Nyt Medlem
Indlæg: 35
Tilmeldt: 17 mar 2006, 14:44

Indsugningstragte

#1 Indlæg af Nørlund »

Jeg skal have lavet nogle tragte til mine spjældhuse, men hvordan skal sådan nogle udformes?

Har hørt at det skal være konus 1:10? Eller skal de laves med en kurve, hvis I forstår hvad jeg mener med en kurve?

Det bedste er vel egentlig også at køre motoren ind på rullefelt, med forskellige prøve-tragte, for at finde størrelsen/længden på det der virker bedst?

Håber der er nogen der kan hjælpe.
Senest rettet af Nørlund 18 mar 2006, 18:31, rettet i alt 1 gang.
Chrome won't bring you home!
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#2 Indlæg af Havneren »

Ja... Der er ikke nogen opskrift da det kan være ret individuelt fra motor til motor, men var det mig der skulle lave dem ville jeg lave en kruve på som du siger. Altså vildere og vildere ind til de vender helt rundt ude i enden, hvis du ved hvad jeg mener.

V/h Chr
Nørlund
Nyt Medlem
Indlæg: 35
Tilmeldt: 17 mar 2006, 14:44

#3 Indlæg af Nørlund »

Ja det tror jeg godt jeg gør.

Jeg har kigget lidt på de tragte der er på JENVEY's hjemmeside, de vender også næsten 180° i enden af tragten.
Vedhæftede filer
AH_Prod.gif
AH_Prod.gif (21.09 KiB) Vist 1902 gange
Chrome won't bring you home!
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#4 Indlæg af Havneren »

Ja... Nemlig. Jeg mener bestemt ikke det gør noget at vende dem endnu mere end 180 grader også... Altså kanten er helt væk fra flowet.
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#5 Indlæg af Havneren »

Ja... Eller 180... Det er vel egentligt 90 grader du mener...
Nørlund
Nyt Medlem
Indlæg: 35
Tilmeldt: 17 mar 2006, 14:44

#6 Indlæg af Nørlund »

jeg tror i hvert fald at det er dét samme vi mener. :D

Det går vist ikke helt galt, hvis jeg laver dem som på tegningen.
Chrome won't bring you home!
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#7 Indlæg af K-FINN »

http://www.sitecenter.dk/sjctoyota/spec ... &UID=10005
De her de virker.Ja har målt før og efter, nej har ikke ændret på tænding,
AF er den samme, og det er samme oktan benzin.Så behøver bestemte personer ikke stille spørgsmåltegn ved det.
MVh Finn
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#8 Indlæg af Havneren »

Nørlund skrev:jeg tror i hvert fald at det er dét samme vi mener. :D

Det går vist ikke helt galt, hvis jeg laver dem som på tegningen.


Det tror jeg...

Ja... De tegninger ser ikke helt dumme ud.
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#9 Indlæg af grydesvamp »

her er et billede af mine tragte.. Billede
Fri bane fuld hane! :-)
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#10 Indlæg af Havneren »

JA!!! Lige præcis det jeg mener Grydesvamp... Det der mener jeg er noget af det mest optimale. Mine ligner også dem du har der på en prik. Bare ikke helt så kønne (Havde begrænsede muligheder i produktionen).

V/h Chr
Besvar