Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 08:19

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 10 okt 2004, 17:05 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
For at slippe for koldstarter, og de problemer det giver med MS :wink:
Så har jeg langt om længe fået monteret mit bedre brugte benzin fyr.
Men som alt andet nyt jeg rør ved er der problemer.
Når man tænder for fyret starter vandpumpen først, gløderøret gløder, og turbinen starter, derefter starter benzinpumpen, og forbrændingen sættes igang. Foebrændingen fortsætter i ca 30 sek hvorefter den går ud, benzinpumpen kører stadig, men fyret forsøger ikke at genantende.
Hvad er der fejl på :?:
flamme sensoren viser ingen ændringer i spænding, og kabine blæseren går ikke igang, det sidste kan være en fejl 40.
Er der nogen der ligger inde med et fejlsøgnings skema til en gl ardic varmer fra 1985 :?:
Og gerne vil kopiere den for mig.

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 okt 2004, 22:49 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 196
Geografisk sted: Frederikssund
Jeg har da en vejledning liggene fra Volvo på et Ardic 091B fyr, måske kan du bruge den.

Den er åbenbart for stor til at kunne vedhæftes her, 256 kb, skriv lige en personlig besked med din email, så sender jeg den.

Niels


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 okt 2004, 15:58 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Mange tak for vejledningen, harskiftet en komponen og nu virkerden næsten :shock:
Det næste problem er dysestørrelsen, er målet opgivet på dysen således at 0,35= 0,35mm i så fald mangler jeg et bor på 0,4 mm til at teste med.

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 okt 2004, 17:38 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 196
Geografisk sted: Frederikssund
Er fyret så gammelt at man ikke kan justere benzinmængden på slaglængden på pumpen?

Niels


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 okt 2004, 18:35 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Niels det er meget ældre.
Det har en su lignende benzin pumpe, med en dyse/ restriktion inden fyret.
Og det er her de nye problemer starter, da jeg har flyttet benzinpumpen ca 2 m længere væk fra fyret, og dermed ikke får den samme volumen benz som før.

MORTEN

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 41 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team