Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 03 mar 2025, 10:40

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Hey...

Jeg har en mazda 323f 1,5 glx fra 94 med 90 HK..

Jeg kunne godt tænke mig nogle flere heste, så jeg overvejer et motorskifte... Nogen der ved hvad jeg kan erstatte den med....

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

der masser af motore at vælge imellem..
en 1,8 GTX'er med 140hk ville nok være at fortrække.
Dette er ikke lovligt af motoren overstiger 20% reglen.. men det er også ulovlig at køre på cykel om natten uden lys :-|
hvis det er sådan at du vil holde dig inde for loves rammer så vil du kunne ligge en motor i med ca 107hk som der er lovlig at køre med...

Det som du også kan gøre er at du kan tune vidre på den motor som du allerede har.. her er valget frit både med turbo eller kompressor.. men det koster en del penge at gøre dette...
Mazda er jo ikke lige frem kendt for at lave deres biler sådan at man kan tune løs på dem med det udstyr som der sidder på dem..
(mine egne efaringer med en BG model der havde den lige nok flydning af mine cyl over 5000rpm's)
så vis du tænker på kompressor/turbo, så hedder den MF system, extra dyser, manifold, evt anden indsugningsmanifold, ændret kompression og .. måske andre stempler..
hvis man vil gøre det den anden vej med NA tuning, så skal du have slebet knast, portet top, bananmanifold, anden indsugning.. effeken af dette vil være ca... 115hk måske mere alt efter hvordan din motor har det.. vær opmærksom på at dette går lidt ud over holdbarheden.
Det nemmeste vil være at få en anden motor i... pris/ydelse

Tak for hjælpen...

Jeg må sige at jeg også er mest opsat på at sætte en kraftigere motor i istedet for tuning af nuværende...

Men spørgsmålet er bare hvilken motor fra hvilken bil der passer ned i uden at jeg skal lave de vildeste ændringer....???

Nogen der ved det...? B-]

Fra en BG model 1,8 Gti passer

1,8 gti fra en bg model.... Mon ikke gearkassen også dermed skal skiftes eller hvad...?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time