DOHC på kængurubenzin!?!?
Redaktør: Moderatorer
-
s@g
DOHC på kængurubenzin!?!?
Min Sierra dohc inj. kat. hopper som en bil med en karburatormotor en kold vintermorgen. Det sker omkr. 2000-2500 o/min i 3.-5. gear. Jeg mener ikke at have tanket kængurubenzin og den har netop fået nye tændrør, kabler og fordeler+rotor da jeg mente det var der at skoen trykkede. Hva er der galt? Hjælp

-
møffe
min har nogle gange noget ligende.det har dog ikke noget med hverken bezinen eller gearne.men hvis jeg har kørt over en længere strækning med høje omdr så en gang imellem har den ligesom et 1sekunds tøven når jeg giver mere gas. men er det ikke gearkassen det er galt så når det kun er i 3. og 5. 3. gear er trodsalt et svag punkt i MT75.
-
Gæst
Re: DOHC på kængurubenzin!?!?
det kunne godt være din tændspole der er færdig jeg har prøvet noget ligne og det var tændspolen der var færdig
- Transitfar
- Mester Medlem
- Indlæg: 1901
- Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
- Geografisk sted: Horsens
- Kontakt:
Hmm, jeg tror nu ikke umiddelbart på tændspolen......
Er problemet der både ved kold og ved gennemvarm motor?????
Hvordan reagerer bilen når du kører helt jævnt ud af lige vej i fjerde eller femte, 80-90 km/t, evt. ved medvind, altså med meget lille belastning??????
Hvad så, når det går opad og i modvind, altså når motoren skal yde en del mere???
Hvornår har du sidst fået skiftet dit benzinfilter.......
.
Det er de små ting som gør den store forskel. Det sagde min kone i hvert tilfælde i aftes....
Er problemet der både ved kold og ved gennemvarm motor?????
Hvordan reagerer bilen når du kører helt jævnt ud af lige vej i fjerde eller femte, 80-90 km/t, evt. ved medvind, altså med meget lille belastning??????
Hvad så, når det går opad og i modvind, altså når motoren skal yde en del mere???
Hvornår har du sidst fået skiftet dit benzinfilter.......
Det er de små ting som gør den store forskel. Det sagde min kone i hvert tilfælde i aftes....
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
- Transitfar
- Mester Medlem
- Indlæg: 1901
- Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
- Geografisk sted: Horsens
- Kontakt:
Hvis du ikke ved alderen på dit benzinfilter, så SKIFT det!!!!
Teoretisk risikerer du at komme til at køre med for mager blanding, og følgeskaderne på motoren koster mere end bilen er værd...
Og som du beskriver problemet nu, er det typisk benzinfilteret!!!
Hvis du selv har mulighed for at komme til filtret, så husk at både lynkoblinger og spændebåd kan drille af helvede til, så hvis det ikke lykkes i første hug, så få et værksted til at gøre det, medmindre du vil sætte din egen timeløn til 5-10 kr.
Teoretisk risikerer du at komme til at køre med for mager blanding, og følgeskaderne på motoren koster mere end bilen er værd...
Og som du beskriver problemet nu, er det typisk benzinfilteret!!!
Hvis du selv har mulighed for at komme til filtret, så husk at både lynkoblinger og spændebåd kan drille af helvede til, så hvis det ikke lykkes i første hug, så få et værksted til at gøre det, medmindre du vil sætte din egen timeløn til 5-10 kr.
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..