Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 03 mar 2025, 22:59

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 03 nov 2003, 12:03 
De koster en formue det er nemlig micrometer ure..... lån dig frem.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 04 nov 2003, 04:15 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
Desværre er det ikke kun Mercedes, som har problemet med "en tand forkert", på en sierra DOHC er problemet desv. kendt alt for godt, da mærkerne ikke passer alt for godt.... 8)
Faktisk virker det lidt som om, at man først under serieproduktionen er kommet i tanke om, at der altså skal en toppakning mellem blok og top, herved kommer indsugningssiden for langt bagefter, så den flytter man "lige" en tand frem....

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 nov 2003, 18:27 
Hvis det er en 1,5 105hk så er der mærker på knasterne og på knasthuset ind mod kabinen så af med ventildækslerne og se efter


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 10 nov 2003, 09:55 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 13 okt 2003, 14:55
Indlæg: 25
Jeg takker for alle de gode råd og kommentarer. Jeg og min bror brugte en del af fredag nat og lørdag formiddag på at skifte tandremme og sætte dem korrekt.
Vi hev begge ventildæksler af og satte tandremme efter de mærker der sad der for det samme, meget nemt og ligetil rent faktisk. Det gav en noget bedre kompression i den ene side (den side som blev sat forkert sidste gang), men nu var kompressionen blevet højere end den raske side :roll: , så efter en lille køretur og en kompressionstest mere besluttede vi os for at flytte den "raske" side et hak forkert. Det hjalp nu ikke videre, ja rent faktisk ændrede det ikke en dyt på kompressionen men motoren gik lidt anderledes, så vi flyttede selvfølgelig tandremmen tilbage igen efter knastmærket. Summasumarum - vi fik skiftet begge tandremme og jeg er glad.

Der er dog stadig en lille kompressions forskel imellem højre og venstre side af boxeren, jeg fristes til at tro at en ventiljustering kan klare det.. :lol:

ps. nu kan min kære Alfa igen spinne hjulene ved bare at trille i 2. gear og jogge sømmet i bund :twisted:


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 100 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team