Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 03 mar 2025, 22:03

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: El-Oliepumpe
Ved nogle hvor man kan få en el-oliepumpe?? og evt. pris

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Moderator

Vi skal lige have lidt specifikationer på hvad den pumpe skal kunne først. Hvor mange liter/min og ved hvilket tryk. Ellers bliver det ikke nemt at hjælpe dig. Tror da nok jeg har en 2kw hydraulikpumpe til 12volt liggende hvis jeg roder gemmerne igennem.....Men du skal nok ikke bruge det til en elektrisk rendegraver? :-)

Titel:
Jeg sad bare og overvejede lidt stempelspuling. Men tror ikke på at den orig. pumpe kan holde tryk når den også skal føde turbo eller lignende.
Bare en tanke. Det ville være en dejlig nem installation.
Aner ikke hvad den skal levere.... endnu..

Titel:
Moderator

Kan der ikke fåes en overstørrelse pumpe til din motor, evt fra en anden model?

Normalt har disse oliepumper i bilmotorer en ret stor bypass mængde, og denne kan snildt bruges til at drive dyser med. Kræver dog lidt ændringer. Man kan feks lave en ekstern trykregulator og blokere pumpens originale regulator. Så holder du smøretrykket til motoren på feks 4bar, og alt hvad pumpen forsøger at lave mere af mængde end lejerne kan tage stryger til stempelkøling.

oliepumpe, trykregulator(4bar) til smøresystem,afgang fra regulator til dyser, og evt yderligere en reg. til at forhindre overtryk på dyserne.

Visse dyser har en del at denne funktion indbygget.

Titel:
Jeg har ikke lige kigget på hvilket tryk og mængde det skal give endnu. Men jeg tror lige at jeg vil sysle lidt med de regulatore osv.

Titel:
er det nu bare så let hvis bilen har hyraliske løftere?kan man så bare hæve trygget uden det går ud over dem?

Titel:
Der er ikke hydrauliske løftere i min spand, så det skal jeg ikke bekymre mig om. men jeg kan da godt se at der kan blive lidt rod med hydraulikken..
Men synes stadig væk at det ville være smart med en el pumpe. Som en anden gut har skrevet, ville det jo være smart at man kan beholde olieflowet efter motoren er stoppet, vha. en timer.
På den måde er der heller ingen som kan se sig gal på en hvis bilen stod og snurrede med el pumpen efter en køretur, stedet for at den skulle stå og banke i tomgang for at køle blæseren.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time