Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 02 mar 2025, 21:58

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Jeg overvejer at anskaffe en Passat 3B 35i 2.0 16v.

Jeg har så kigget på en. Bilen er monteret med Automatgear hvilket ærger mig lidt da jeg hellere vil have en med manuel gear, men resten af bilen jeg har set passer min smag udemærket.
Mit spørgsmål er så - er der nogen der har erfaring med at lave konverteringen fra automat til manuel? Jeg kan få en brugt gearkasse for 2000 men hvor meget andet skal man lave for at få det her til at virke? Er det realistisk og kan man gøre det selv hjemme i "perlegrusset" Mange spørgsmål men mon ikke der er nogen herinde som ved noget? :-)

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vestsjælland
Regn med at skifte aksler ophæng speedometerkabel svinghjul kobling + styrebøsning til højgearsakslen og evt starter hvis startkransen er anderledes. Men spørg vw

Det er ikke helt umuligt at du skal skifte svinghjul og kobling, men resten skulle vist passe. Men du skal jo også have fat i et pedal-konsol..... Det er ikke så slemt at skift en gearkasse, du skal bare have bilen løftet højt op, helst med en lift.
God fornøjelse.
Mvh. Gert

Ok .. det lyder jo ok. Har andet steds fået at vide at det var et "knoldet" arbejdet og at det ikke kunne betale sig! :-|
Nu er det jo så spørgsmålet hvem der har ret! :-)

Hvis der er flere der ved noget - gerne nogen der har prøvet dette (Ikke nødvendigtvis på Passat) så skriv endelig flere kommentarer! :-)

Junior Medlem

Nu må jeg indrømme at jeg ikke ved hvilken årgang en 3B er, men jeg skyder på at det den omkring 97-98......

Hvis det er tilfældet, er jeg ret sikker på du, hvis det skal du optimalt, skal du have motorstyringen med fra en manuelt gears bil.. Du må ikke hænge mig op på det, men jeg mener at den automat kasse er styret af ECU'en... Og vil naturlig gå i nødprogram eller lign. hvis den ikke kan snakke med gearkassen...

Hey Jett...drop nu den Passat...Sælg din jetta og køb en Skoda...YEAH...du bliver glad for det...det vil du...B-]

Er den her du kigger på nu også uden afgift??:-O

3B'eren er modellen fra 89-93 så vidt jeg husker! Den er i hvertfald fra først i 90'erne. Tror du så at problemet med motorstyringen opstår? Dengang var der jo ikke helt så meget elektronik fims i bilerne som der er idag - men hvad ved jeg? :-))

Gummispoiler ... hmmff Skoda? Nu skal du tage dig sammen NP!!!:-(

Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vestsjælland
Er der i det hele lavet hul til manuel gearskifter og hvad med konsollen den skal sikkert byttes + pedalerne + ledningerne til bakgears kontakten skal føres ud til gearkassen. Koblingen er iøvrigt dyr ca 1800 + moms for en sachs til mekaniker

Det er altid mange ting der skal laves om, jeg har prøvet det et par gange(ikke vw)
bare for at nevne et par ting: trækaksler,motorophæng,gearskifte,pedalkonsol og pedaler,speedometerdrev/kabel,startkrans til svinghjul og måske også udstødning(forrør),ledningsnet(selv om gear kassen ikke er styret elektrisk),ECU.
Så alt i alt ville jeg lade være hvis det ikke lige er DEN bil du vil have og den er meget billig

Mvh Kenneth

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time