Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 08 jun 2025, 16:18

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 26 jan 2010, 20:09 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Indlæg: 1320
Geografisk sted: Maribo
var en tur hos den lokale bremseservice, og han havde fået forhandlingen af en ny maskine han bare måtte vise mig :

http://www.newen.com/


det ligner mest af alt gudemaskinen til os der roder med topstykker!

de havde lavet et par sæder nede på fabrikken han viste mig, den kan selvfølgelig lave alm 3 vinklede sæder, men i realiteten kan den lave alt, også længere nede i venturien, så jeg fik meget hurtigt ideer..

1: den må "nemt" kunne bruges til at lave ens kanaler det sidste stykke i kanalen, hvor gashastigheden er meget høj, om ikke nemt, så i hvert fald mere precist end jeg kan lave det i hånden.

2: den kan jo lave et sæde der er næsten helt tragt formet, og uden nogle kanter overhovedet, hvilket må være det max optimale!

de amerikanske "steder" jeg kommer bliver der gjort meget i at lave 5 vinklede ventilsæder, og det skulle give en lille smule, så må det her da kunne hive det sidste ud.


kunne henrik måske være int. i at sammenligne et alm standard sæde med et sæde lavet "trinløst"? tror sagtens jeg kan få ham med på ideen hvis jeg finder et gammelt top og smide den ene kanal i maskinen, og så sender det til henrik som sammenligning. ved godt at det ikke er 100% klinisk videnskabeligt, i forhold til først at måle en bestemt kanal og derefter lave det om, men det burde da ku gi en ide om hvor meget det forbedre?

er du frisk? og har andre evt. noget indput til "projektet"?

er helt oppe at køre over den maskine der, må vare en bekræftigelse på at man er supernørd :grin:

_________________
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 jan 2010, 21:07 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
#1 Du er slet ikke interesseret i at få en geometrisk rund kanal, så det er ikke en gevinst i mine øjne.

#2 Radiussæder er faktisk et par gange bevist at være mere teoretisk end praktisk fordel.

Men; Kom med toppen, så laver jeg testen.

Du kan jo få ham til at lave klassisk 30-45-60, plus en 5-vinklet, og et radius sæde.

Husk at sæde vinklen skal være 45grader, og lige bred i alle 3 test, samt diameteren på starten på de 45 grader skal være den samme, ellers snyder du, og jeg opdager det ;-)

Hurtigst hvis du vælger en 2ventilet motor med symmetriske kanaler af ensartet kvalitet, ala gammel volvo top eller tilsvarende.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 jan 2010, 21:41 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Indlæg: 1320
Geografisk sted: Maribo
1: det var ikke så meget for at få en 100% rund kanal, men for at få et 100% ensartet udformning af "krumningen" ca fra styret og op til sædet (ved ikke endnu om maskinen kan tage helt dernede, men ud fra den brochure jeg fik tror jeg godt den kan) som jeg roder med det nu er det jo lavet i hånden.. (nok knapt så ensartet i den virkelige verden)

nu er det ikke mig der skal lave det, så det er heller ikke mig der snyder ;)

jeg skal lige finde ud af hvad jeg har liggende af toppe, det eneste jeg ved jeg har er 12ventilede honda toppe, og jeg tror ikke det er det bedste udgangspunkt til en test da de skulle flowe rimeligt dårligt / forskelligt standard.

en racer i us melder om et par hk forskel på 3 og 5 vnklede sæder, og han er seriæs nok til at jeg vil tage hans ord for gode varer. om det måske så er noget specielt pga honda ew motorerne er jeg ikke ingeniør nok til at udelukke.

kan også sagtens forestille mig at udformningen af radiussen ikke er helt ligegyldigt i forhold til flowet.. må prøve at se om det er noget en dødelig som mig kan finde ud af at researche, eller om jeg også skal have hjælp til det.. :damn:

_________________
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 jan 2010, 22:00 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Indlæg: 1320
Geografisk sted: Maribo
efter lige at ha tænkt over det, tror du at en evt forskel på et 5 vinklet og et med blødt radius vil være forskelligt nok til at man kan udelukke at forskellen er mere pga forskel i kanalerne end sæderne?

tror måske jeg har et opel 1,6 sh top liggende i kælderen.. mener at kanalerne er rimeligt ens på dem, men må lige kigge på det i morgen når der er lidt lys. ligger jo nok i bunden af en bunke dernede :grr:

_________________
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team