var en tur hos den lokale bremseservice, og han havde fået forhandlingen af en ny maskine han bare måtte vise mig :
http://www.newen.com/
det ligner mest af alt gudemaskinen til os der roder med topstykker!
de havde lavet et par sæder nede på fabrikken han viste mig, den kan selvfølgelig lave alm 3 vinklede sæder, men i realiteten kan den lave alt, også længere nede i venturien, så jeg fik meget hurtigt ideer..
1: den må "nemt" kunne bruges til at lave ens kanaler det sidste stykke i kanalen, hvor gashastigheden er meget høj, om ikke nemt, så i hvert fald mere precist end jeg kan lave det i hånden.
2: den kan jo lave et sæde der er næsten helt tragt formet, og uden nogle kanter overhovedet, hvilket må være det max optimale!
de amerikanske "steder" jeg kommer bliver der gjort meget i at lave 5 vinklede ventilsæder, og det skulle give en lille smule, så må det her da kunne hive det sidste ud.
kunne henrik måske være int. i at sammenligne et alm standard sæde med et sæde lavet "trinløst"? tror sagtens jeg kan få ham med på ideen hvis jeg finder et gammelt top og smide den ene kanal i maskinen, og så sender det til henrik som sammenligning. ved godt at det ikke er 100% klinisk videnskabeligt, i forhold til først at måle en bestemt kanal og derefter lave det om, men det burde da ku gi en ide om hvor meget det forbedre?
er du frisk? og har andre evt. noget indput til "projektet"?
er helt oppe at køre over den maskine der, må vare en bekræftigelse på at man er supernørd