Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 apr 2025, 19:25

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 26 maj 2009, 19:48 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 134
Jeg har lidt problemer med at finde ud af om der skal være potentiometer på gasspjældet med min G60 styring. Nogen der kan hjælpe med at forklare hvad den skal have, og ikke have?

Så vidt jeg har kunnet finde ud af, er der noget med potentiometer på G60 efter 1992 og kontakter for fuldlast og tomgang på dem fra før 1992.

Evt. nogen der har en G60, som kan tage et par nærbilleder af gasspjældet derpå?

Problemet er at jeg har lavet en 16v motor med G60 styring, og den vil ikke køre ordentligt, og nu er mistanken faldet på potentiometer/kontakterne, og hvad der skal være.
Problemet er at den ikke kan finde ud af at køre dellast, og den hopper og sprutter.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 maj 2009, 17:57 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 okt 2006, 20:13
Indlæg: 341
Geografisk sted: Toftlund>Sønderjylland
Krill skrev:
Jeg har lidt problemer med at finde ud af om der skal være potentiometer på gasspjældet med min G60 styring. Nogen der kan hjælpe med at forklare hvad den skal have, og ikke have?

Så vidt jeg har kunnet finde ud af, er der noget med potentiometer på G60 efter 1992 og kontakter for fuldlast og tomgang på dem fra før 1992.

Evt. nogen der har en G60, som kan tage et par nærbilleder af gasspjældet derpå?

Problemet er at jeg har lavet en 16v motor med G60 styring, og den vil ikke køre ordentligt, og nu er mistanken faldet på potentiometer/kontakterne, og hvad der skal være.
Problemet er at den ikke kan finde ud af at køre dellast, og den hopper og sprutter.



Ved ikke om dette er nogen hjælp. Men har du tjekket din slange op til styr boksen....? det er tit der den er galt.
Du kan også være uheldig, og din map sensor i boksen er stået af.
Min G60 har det også med og sprutte i den engang i mellen.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 maj 2009, 18:37 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 134
Tja jeg kan faktisk sige at jeg har fået skiftet min map sensor for nylig i forbindelse med chipning af den. Til en der kan gå op til 1,5 bars overtryk. Måske der kunne være et problem i det??

Slangen op til styreboksen er forholdsvis ny, og jeg tror ikke den fejler noget...

Kan jeg på nogen måde tjekke map sensoren??


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 maj 2009, 19:49 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 okt 2006, 20:13
Indlæg: 341
Geografisk sted: Toftlund>Sønderjylland
Krill skrev:
Kan jeg på nogen måde tjekke map sensoren??


Ved ikke om der er en sådan en eller anden måde på man selv kan gøre det der hjemme.

Men er dine problemmer kommet efter du har fået skiftet map sensor..?
Det kunne jo være en kold lodning/dårlig forbindelse?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 maj 2009, 19:58 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 okt 2006, 20:13
Indlæg: 341
Geografisk sted: Toftlund>Sønderjylland
Der er måske en måde til hvordan du kan tjekke din map sensor. inde på www.g-lader.dk er der en guide til hvordan du kan se dit ladetryk inde på dit MFA display. der kan du jo holde øje med det, og vis det fucker lidt rundt, så er det jo nok din mapsensor der er noget galt med


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 maj 2009, 20:25 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 134
linket virker ikke??


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 maj 2009, 21:04 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 134
Men for lige at give en lidt bedre forklaring af mit problem. Så er det en 16v motor med turbo på hvor der så også er G60 styring. Mange af problemerne kan jeg måske godt se nu er kommet efter jeg har skiftet til ny map sensor, havde ikke tænkt på det før, men kan se nu at det ikke helt kan udelukkes. Det skal også lige nævnes at det er en map sensor der er købt på ebay, og det kan måske sige noget om kvaliteten. MAP sensoren er loddet i min boks ved et firma som skulle være professionelle, så jeg må næsten gå ud fra at lodningerne er tjekket, men det er selvfølgelig værd at følge op på...
Har du en G60 og ved du om den er med kontakter ved gasspjældet eller gasspjældspositionsføler??


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 maj 2009, 21:20 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
Hej Krill.

Jeg har lige slået op - dine oplysninger omkring at det afhænger af årgang, stemmer overens med dem jeg har. Fra 89 til 92 er de med kontakter, fra 92 til 93 er de med potmeter.
Så det kommer an på hvilken kværnstyring du har.
Udgaven med pot-meteret bruger samme ben som kontakten for "lukket" til signal, og benet for "åben" som 5v ref. (referencespændingen).

Så jeg kan desværre ikke lige se hvordan du hitter ud af om det er den ene eller den anden. Afhænger vel af chippen som jeg ser det.

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 maj 2009, 07:40 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 134
Nu er min faktisk chippet, eller det vil sige den er ikke færdig indkørt endnu, men vi bliver ved med at løbe ind i problemer under indkøringen. Men kan ikke rigtig hitte ud af hvad der er galt, den bliver ved med at hoppe i det, og den kan ikke finde ud af om den kører fuld last, eller dellast virker det til.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team